اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران خبر داد

کشف 1.5 تن مواد مخدر صنعتی در مازندران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از کشف بیش 1.5 تن مواد مخدر صنعتی طی 9 ماهه سال جاری در مازندران خبر داد و گفت: چهار مرکز تولید شیشه نیز در این ارتباط کشف شد.

کشف 1.5 تن مواد مخدر صنعتی در مازندران

به گزارش خبرگزرای فارس از شهرستان ساری، علیرضا مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کلان دشمن برای به انزوا کشاندن کشور ما در حوزه مواد مخدر اظهار داشت: برای جلوگیری از گسترش مواد مخدر در کشور سیاستگذاری کلانی در این امر انجام شد و مسئولان ارشد نظام برای کاهش اثرات مواد مخدر در کشور دغدغه جدی دارند.

وی تصریح کرد: بحث مبارزه با مواد مخدر باید فراتر از دولت در کشور پیگیری شود و از سازمان‌های مردم نهاد باید در این زمینه کمک گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در ادامه خواستار دقت نظر بیشتر خانواده‌ها در رفت و آمد فرزندان خانواده شد و بیان داشت: خانواده‌ها باید آگاهی بیشتری نسبت به اثرات مخرب مواد مخدری داشته باشند و رسانه‌ها در این زمینه نقش اثرگذاری دارند.

مرادی در ادامه به دغدغه دولت در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: تعداد دستگاه‌های دولتی که برای جلوگیری از شیوع مواد مخدر در استان‌ها اعتبار ملی دریافت می‌کردند از هفت دستگاه به 15 دستگاه رسید.

وی بیان داشت: در بحث مواد مخدر دشمن، جوانان ایران اسلامی را هدف گرفت و به نوعی روند تازه‌ای از مبارزه را بر ضد مردم کشور ما طرح‌ریزی کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران ادامه داد: در این مبارزه با هر فرد اجتماعی از توان خویش برای مبارزه با دشمن وارد عمل شود.

مرادی در ادامه با اعلام اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای  ایجاد هماهنگی بیشتر در بین دستگاه‌های اجرای در استان‌ها تشکیل شد، گفت: تلاش داریم هماهنگی بین‌بخشی بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر در مازندران ایجاد شود.

وی در ادامه درباره شیوع اعتیاد در بین بانوان بیان داشت: بانوان نیز به نسبت مردان در معرض اعتیاد قرار دارند به طوری که در دو سال گذشته یک مرکز درمانی در ارتباط با درمان بانوان نداشتیم ولی در حال حاضر سه مرکز بازپروری معتادان در مازندران راه‌اندازی شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: در این مرکز در هر دوره 30 نفر نگهداری می‌شوند.

این مسئول درباره کشفیات مواد مخدر در مازندران در 9 ماهه سال‌جاری از انهدام چهار مرکز تولید شیشه در مازندران خبر داد و بیان داشت: بیش 1.5تن مواد مخدر صنعتی در مازندران کشف و ضبط شد.

مرادی نظارت بر نحوه توزیع متادون را از دیگر اقدامات انجام شده در مازندران اشاره کرد و گفت: توزیع متادون توسط پزشکان مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام می‌شود و در همین زمینه با مراکز ترک اعتیاد که تخلف انجام دهند، برخورد می‌شود.

این مسئول در ادامه ساماندهی کمپ‌های فعال در مازندران را از دیگر برنامه‌های این ستاد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 58 کمپ ترک اعتیاد در مازندران وجود دارد که پاسخگوی نیاز مازندران نیست و رایزنی برای صدور جواز برای 32 مرکز ترک اعتیاد نیز در برنامه کاری ما قرار دارد.

 وی با اعلام اینکه در حال حاضر 12 کمپ غیرمجاز در مازندران مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: این مراکز باید پلمب شود و در صورت تایید مراجع ذی‌صلاح نسبت به صدور مجوز برای آنها اقدام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در پایان به اقدامات انجام شده در عباس‌آباد نکا اشاره کرد و گفت: زمینه دسترسی به مواد مخدر در این منطقه از مازندران با اقدامات اساسی کاهش یافت.

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول