اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گذرگاه رفح پس از ۱۱ روز تعطیلی، بازگشایی شد

مسئولان مصر امروز سه‌شنبه گذرگاه زمینی رفح را پس از ۱۱ روز تعطیلی، بازگشایی کردند و نخستین اتوبوس حامل مسافران غزه از آن عبور کرد.

گذرگاه رفح پس از ۱۱ روز تعطیلی، بازگشایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، مسئولان مصر دقایقی قبل گذرگاه رفح را بازگشایی کردند.

بر اساس این گزارش، مسئولان مصر دیروز تصمیم گرفتند که گذرگاه زمینی رفح که تنها کانال ارتباطی بین نوار غزه با دنیای خارج است، از امروز به مدت 3 روز به صورت دو طرفه بازگشایی کنند.

«برکات الفرا» سفیر فلسطین و نماینده دائمی آن در اتحادیه عرب در این باره گفت که مسئولان مصری تصمیم گرفتند گذرگاه رفح را از امروز به مدت 3 روز بازگشایی کنند و تا عصر روز پنج شنبه این گذرگاه باز خواهد بود.

وی افزود که موافقت با بازگشایی گذرگاه رفح پس از تماس‌های مکرر با مسئولان عالی رتبه مصر صورت گرفت و ما از مصر و دستگاه‌های مربوطه به خاطر تلاش برای کاهش درد و رنج مردم غزه قدردانی می‌کنیم.

مسئولان مصر از تابستان سال جاری به بهانه‌های امنیتی گذرگاه رفح را بسته و تنها برخی‌ روزها این گذرگاه را به صورت محدود برای عبور بیماران و دانشجویان بازگشایی می‌کنند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول