اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف خبر داد

قاچاقچیان هوبره در یک قدمی مرگ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف گفت: یک دستگاه خودروی پژو با دو سرنشین که قصد انتقال تعدادی هوبره به استان‌های جنوبی کشور را داشت به دلیل سرعت زیاد و سبقت از یک دستگاه تریلر از جاده منحرف و واژگون شد.

قاچاقچیان هوبره در یک قدمی مرگ

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، عباس طاهریان با اشاره به اینکه خودروی این دو برادر قاچاقچی دچار خسارات فراوانی شده است، اظهار کرد: این حادثه در نزدیکی روستای ارگ این شهرستان رخ داده و با تجمع اهالی روستا در محل حادثه، مردم نسبت به جمع‌آوری هوبره‌هایی که در اثر این حادثه به اطراف پرتاب شده بودند اقدام کردند و برخی از اهالی روستای ارگ نیز تعدادی هوبره را با خود به منازلشان ‌برند.

وی ادامه داد: با اعزام مأموران یگان حفاظت به محل، فرمانده ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان از بازرسی یک دستگاه خودروی مشکوک و کشف و ضبط 5 قطعه هوبره زنده و 3 لاشه هوبره خبر داد و گفت: پس از اطمینان از حسن نیت فرد حامل که قصد تحویل این پرندگان به اداره حفاظت محیط زیست را داشته است، وی را آزاد کردند.

طاهریان افزود: مأموران یگان حفاظت در معیت فرمانده پاسگاه انتظامی مزن‌آباد به روستای ارگ اعزام و با مشارکت اعضای شورای اسلامی روستا موفق به راهنمایی مردم و تحویل 3 لاشه هوبره دیگر شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن طی بررسی محل حادثه نیز 3 لاشه کشف و در مجموع مشخص شد نامبردگان قصد انتقال و قاچاق 14 قطعه هوبره به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشتند.

طاهریان در خصوص وضعیت متهمان پرونده گفت: راننده خودرو به سبب آسیب‌های وارده به ناحیه شکم یکی از کلیه‌های خود را از دست داده و فعلا در I.C.U بیمارستان خواف بستری است و برادر وی نیز دچار شکستگی لگن شده و به بیمارستان امدادی مشهد اعزام شده است.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول