اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشگین‌شهر خبر داد

در‌خواست کمک از مرکز استان اردبیل برای یافتن منشأ آلودگی

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: از مرکز استان برای پیدا کردن منشا آلودگی هوا درخواست کمک کرده‌ایم.

در‌خواست کمک از مرکز استان اردبیل برای یافتن منشأ آلودگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عباداللهی صبح امروز در جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به آلودگی مشکوک هوا در مشگین‌غربی به خصوص دو روستای حیق و احمد آباد اظهار داشت: خوشبختانه در این موضوع هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد اما باید تمامی ارگان‌ها همیشه خود را برای مقابله با چنین اتفاقات ناگهانی آماده کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمان وقوع این حادثه بسیاری از مردم از تیم‌های امدادی گله‌مند بودند و این امری طبیعی است و باید مسئولان امر کمی با صبر و بردباری در مواجه با اینگونه موارد رفتار کنند.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر یادآور شد: تمامی مسئولان ذیربط به خصوص خبرنگاران رسانه‌ها از دقایق اولیه این حادثه در محل حضور داشته و مشغول بررسی محیط بودند که کار آنان نیز جای تقدیر دارد.

90 نفر راهی بیمارستان شده‌اند

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان مشگین‌شهر ادامه داد: در پی آلوده بودن هوای بخش مشگین‌غربی و دو روستای حیق و احمدآباد که هنوز علت اصلی این بوی نامطبوع علیرغم تلاش دستگاه‌های ذیربط مشخص نشده است، 90 نفر از اهالی به علت مسمومیت حاصل از استنشاق این بوی بد راهی بیمارستان شده‌اند.

عباداللهی تصریح کرد: از این 90 نفر حدود 46 نفر هم اکنون نیز در بیمارستان به دلیل مشکلات تنفسی و تنگی نفس بستری هستند و بقیه با رضایت شخصی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

این مسئول بیان داشت: از بین این مسموم‌شدگان دو یا سه نفر به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

احتمال تخلیه ضایعات شیمیایی در محل وجود دارد

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مورد این موضوع احتمالات زیادی وجود دارد احتمالاتی همچون نشت گاز، ریخته شدن کلر در محل و یا تخلیه ضایعات شیمیایی مد‌نظر بود اما بررسی‌های چندین ساعته شب گذشته حاصلی نداشت و تمامی ادارات مربوطه در بررسی‌های خود به مورد مشکوکی در منبع‌های آب و گاز اشاره نکرده‌اند.

عباداللهی افزود: برای مشخص شدن قضیه از نیروهای کارکشته استان اردبیل درخواست کمک کرده‌ایم تا سریعاً در منطقه حضور یافته و به پایش این مناطق بپردازند تا این جو روانی حاکم در مردم نزول پیدا کند.

این مسئول تاکید کرد: متاسفانه به دلیل تکمیل نشدن ساختمان مدیریت بحران در شهرستان تمامی امکانات مربوط به این سازمان فعلاً فقط در مرکز استان وجود دارد که امیدواریم در این مورد نیز چاره‌اندیشی شود.

اتوبوس آمبولانس در مشگین‌شهر مستقر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به دنبال انتشار بوی مشمئز‌کننده و زننده شبیه بوی آب ژاول (وایتکس) در هوای تعدادی از روستا‌های بخش مشگین‌غربی همچون حیق، احمد‌آباد و ... 90 تن دچار مسمومیت شده و روانه بیمارستان شده‌اند.

بلافاصله بعد از این اتفاق تمامی نیروهای امدادی اعم از هلال‌احمر، آتش‌نشانی، اورژانس در محل‌های مورد نظر حاضر شدند تا به بررسی موضوع بپردازند.

همچنین صبح امروز اتوبوس آمبولانس استان اردبیل در شهرستان‌ مشگین‌شهر و در بیمارستان ولیعصر (عج) این شهرستان مستقر شده است تا در صورت نیاز به کار گرفته شود.

همچنین گفته می‌شود که نیروهای زبده‌ای از اردبیل دقایقی دیگر وارد مشگین‌شهر خواهند شد تا به بررسی محیط پرداخته و عامل این موضوع را پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امروز مدارس حیق در نوبت صبح و ظهر تعطیل شد.

انتهای پیام/62009/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول