اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی خبر داد

راه‌اندازی انجمن‌های علمی طلاب در حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی از راه‌اندازی انجمن‌های علمی طلاب در حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی خبر داد.

راه‌اندازی انجمن‌های علمی طلاب در حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام علیرضا عبدی فام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اهمیت تقویت امر تحقیق و پژوهش در بین طلاب، اظهار داشت: معاونت پژوهش امسال برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای را در جهت تقویت بنیه فکری و تشویق و ترغیب طلاب به امر تحقیق و پژوهش در دستور کار خود قرار داده است.

وی از ایجاد انجمن‌های علمی طلاب در سطح استان خبر داد و گفت: عمق بخشیدن به متون درسی، تقویت مقالات علمی و پشتیبانی فکری مجلات علمی و پژوهشی حوزه از مهم‌ترین اهداف ایجاد انجمن‌های علمی طلاب است.

عبدی فام گفت: با فعالیت طلاب در انجمن‌های علمی رغبت، مهارت و بنیه فکری طلاب برای نگاشتن مقاله در زمینه‌های مختلف فقهی افزایش یافته و موجب ارائه مقالات در سطح بالا می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: خروجی فعالیت انجمن‌های علمی طلاب موجب افزایش کمی و کیفی مقالات حوزوی شده و  منبع تغذیه مجلات علمی و پژوهشی حوزه علمیه آذربایجان غربی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در راستای گسترش فعالیت‌های پژوهشی در مدارس علمیه استان، پنج نمره پایان ترم طلاب به تکالیف پژوهشی اختصاص یافته است که باید تا 24 بهمن ماه به اساتید راهنمای مربوطه تحویل داده شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی تکالیف پژوهشی را توفیق اجباری خواند که ضمن تقویت متون درسی، طلاب را با روش‌های تحقیق و پژوهش آشنا می‌کند.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی مقاله نویسی و تحقیق را از دیگر اقدامات در جهت ارتقای مقاله نویسی طلاب برشمرد و گفت: این کارگاه‌ها به صورت مدون در سال و با حضور اساتید به نام کشور و استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/61009/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول