اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور پیامی

استاندار قم از برگزارکنندگان پیاده‌روی بین‌الحرمین قم تقدیر کرد

استاندار قم با صدور پیامی از حضور گسترده عزاداران اربعین حسینی در مراسم پیاده‌روی بین‌الحرمین قم تقدیر کرد.

استاندار قم از برگزارکنندگان پیاده‌روی بین‌الحرمین قم تقدیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش آمده است: ای مسافران کربلا که در این ایام پربرکت از شهر اهل‌بیت (ع) در مسیر صحن و سرای حسین گام نهادید و با پای پیاده دل و جان خود را به نور او جلا دادید، شما تاسی به امام سجاد (ع) و زینب کبری و صحابی بزرگ رسول خدا، جابر بن عبدالله انصاری کرده و قلب امام زمان (عج) را شاد کردید.

در ادامه این پیام افزوده شده است: قطعاً شما در ثواب شهیدان کربلا سهیم هستید؛ زیرا جابربن عبدالله در فراز پایانی زیارتنامه‎اش گفته است «سوگند به آن خدایی که محمد (ص) را به حق برگزید و مبعوث کرد! ما نیز در آنچه شما شهیدان در آن وارد شده‎اید، شریک هستیم.»

در این پیام آمده است: نیت شما عاشقان حسین (ع) هم جز این نبوده است. چه آنان که به کربلا سفر کردند و چه آنان که با پای پیاده از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران در عصر اربعین به عزاداری پرداختند. آنچه در این میان بسیار قابل تحسین است، پیاده‌روی بانوان معتقد و مومنه قم بود که رئیس جمهور در هیئت دولت بسیار از ایمان، همت، شجاعت و نقش بانوان قم در انقلاب اسلامی تجلیل کردند.

در این پیام تصریح شده است: شما با زینب کبری عهد بستید که با عفاف و حفظ شرف و دیانت، چهره شهرتان را حسینی و آن را ممتاز سازید که «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَیْهِم بَرَکَاتٍ مِّنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ»(اعراف، 96).

در پایان این پیام آمده است: سزاوار است از برپاکنندگان مراسم کمال قدردانی و تشکر را داشته و از سپاه، نیروی انتظامی و بسیج استان که امنیت و آرامش خانواده‌های زائران و عزاداران حسینی را تامین کردند، سپاسگزاری کنم. خدایا باران رحمت خود را بر مردم باایمان و باتقوای قم نازل گردان. پروردگارا دل‌های مردم پاک این دیار را مملو از محبت و عطوفت و مهربانی و ایمان قرار بده.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول