اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

عزیز‌زاده در گفت‌وگو با فارس:

جشنواره آیات در تاریخ اعلام‌شده برگزار می‌شود

سرپرست دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اختتامیه جشنواره آیات در تاریخ اعلام شده یعنی نوزدهم بهمن خبر داد.

جشنواره آیات در تاریخ اعلام‌شده برگزار می‌شود

مهدی عزیززاده سرپرست دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس از معرفی مدیران اجرایی جشنواره آیات به وزیر ارشاد خبر داد و گفت: پس از برگزاری نمایشگاه قرآن، تدارکات جشنواره، ارتباط‌گیری با هنر‌مندان و تشکیل هیئت‌های علمی اصلی‌ترین برنامه ما بود و طی این برنامه‌ها مدیران اجرایی جشنواره انتخاب و به وزیر ارشاد معرفی شدند، همچنین اولین جلسه رسمی جشنواره‌های آیات سه‌شنبه 26 آذر‌ماه 1392 برگزار شد.

عزیز‌زاده از اعلام رسمی فرا‌خوان جشنواره در هفته آینده خبر داد و گفت: فرا‌خوان جشنواره هفته آینده از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره آیات اعلام و طی آن علاقه‌مندان می‌توانند از جزئیات جشنواره و نحوه ارسال آثار مطلع شوند.

وی از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره در تاریخ 19‌ بهمن‌ماه 1392 خبر داد و گفت: آیین اختتامیه جشنواره در تاریخ 19 بهمن‌ماه 1392 که از پیش هم اعلام شده بود به صورت متمرکز در تهران برگزار خواهد شد و مهلت ارسال آثار هم تا روز آخر ادامه خواهد داشت.

سرپرست دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در خصوص نحوه داوری‌های جشنواره اظهار داشت: فرا‌خوان جشنواره تا روز آخر ادامه دارد از این رو افرادی که آثارشان دیر به دبیر‌خانه برسد و نتوانیم در داوری‌ها آنها را شرکت دهیم تلاش می‌کنیم تا برگزاری نمایشگاه قرآن این آثار به صورت مردمی داوری شده و در نمایشگاه مورد تقدیر قرار گیرند.

عزیز‌زاده از ارائه آثار ارائه شده به جشنواره در نمایشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: یکی از اهداف اصلی جشنواره آیات جمع‌آوری و ارائه آثار هنری با مضامین قرآنی است از این رو در فاصله برگزاری اختتامیه جشنواره و نمایشگاه قرآن آثار ارسالی به جشنواره را در قالب نمایشگاه، گالری و اجرا‌های خیابانی برای عموم مردم کشور به نمایش گذاشته و این آثار مورد داوری عموم مردم قرار می‌گیرند.

وی از ارتباط‌گیری با برگزار‌کنندگان سایر جشنواره‌های فجر خبر داد و در این خصوص اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌ها ایجاد ارتباط با برگزار‌کنندگان سایر جشنواره‌های فجر است زیرا قصد‌ داریم سایر آثار قرآنی که در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند را شناسایی و در کنار معرفی برترین‌های این جشنواره‌ها، برترین اثر قرآنی هم معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس دور سوم جشنواره آیات در 32 رشته شامل؛ خوشنویسی، عکس، گرافیک، نقاشی، تذهیب، نگار‌گری، تابلو، حجم، جلد‌سازی، سرود، تواشیح، هم‌خوانی، نمایشنامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، تئاتر صحنه، تئاتر خیابانی، شبیه‌خوانی قرآنی، فیلم کوتاه، فیلم مستند، انیمیشن، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، وبلاگ، پیامک، شبکه‌های اجتماعی، محصولات چند‌رسانه‌ای، نرم‌افزار، قطعات ادبی، داستان کوتاه، بلند داستانک، ترجمه‌خوانی، قطعه‌خوانی و قصه‌گویی و مطالعات تبلیغی و ترویجی قرآنی برگزار خواهد شد.

این جشنواره سال گذشته در قالب 22 جشنواره برگزار شد.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول