اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تاکید کرد

ضرورت شناسایی نقاط حادثه‌‌خیز استان البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: برای افزایش آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه لازم است که نقاط حادثه‌خیز استان شناسایی شود.

ضرورت شناسایی نقاط حادثه‌‌خیز استان البرز

ابوالقاسم باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: استان البرز دارای موقعیت ویژه‌ای از جمله نزدیکی به تهران و پایتخت کشور بوده و همین امر موجب افزایش حساسیت و اهمیت این استان شده است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر موقعیت جغرافیایی استان البرز به صورتی است که احتمال وقوع برخی از بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه در البرز بیش از دیگر استان‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: به همین دلیل مدیریت استانداری و ستاد مدیریت بحران تاکید جدی بر افزایش آمادگی دستگاه‌های خدماتی‌، امدادی و اجرایی استان برای افزایش آمادگی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه، بحران‌های احتمالی و کاهش خسارات ناشی از این حوادث دارند.

باقری گفت: برای اینکه بتوانیم به میزان آمادگی مطلوب برای زمان‌های بحرانی دست یابیم، از یکسو باید امکانات و تجهیزات لازم را پیش‌بینی کرده و از سوی دیگر پیش از وقوع حادثه، آنها را پیش‌بینی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز استان البرز برای مدیریت بحران، شناسایی و پیش‌بینی حوادث احتمالی از جمله شناسایی نقاط حادثه‌خیز است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: در این راستا دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف شده‌اند که هر کدام در حوزه مسئولیت و وظایف خود به شناسایی این نقاط بپردازند.

باقری افزود: به عنوان نمونه اداره راه و شهرسازی موظف است تا نقاط زلزله‌خیز استان را شناسایی کرده و برای مقابله با حوادث احتمالی و پیشگیری از افزایش خسارات برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

وی گفت: برای تحقق کامل این طرح و تدوین نقشه راه نیازمند اعتبارات مالی لازم هستیم و در این زمینه کمبودهای بسیاری داریم.

باقری در پایان اظهار امیدواری کرد، با تخصیص اعتبارات و بودجه مالی مورد نیاز، هرچه سریع‌تر دستگاه‌های اجرایی استان البرز در حوزه مسئولیت و وظایف خود اقدام به شناسایی و پیش‌بینی بحران‌های احتمالی و راهکارهای مقابله با آن کنند.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول