اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکنسول روسیه در رشت خبر داد

صدور 3 هزار روادید شهروندان ایرانی در کنسولگری رشت

سرکنسول روسیه در رشت با بیان اینکه در 11 ماه گذشته 3 هزار روادید برای شهروندان ایرانی در کنسولگری رشت صادر شده است، گفت: 80 درصد این روادیدها در بخش گردشگری بوده است.

صدور 3 هزار روادید شهروندان ایرانی در کنسولگری رشت

ماکسیم بارانوف امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت سرکنسولگری روسیه در رشت اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت این سرکنسولگری صدور روادید برای ایرانیان به مسکو است.

وی با بیان اینکه از سال میلادی 2013 تاکنون که 11 ماه گذشته است، 3 هزار روادید برای شهروندان ایرانی در سرکنسولگری رشت صادر شده، افزود: 80 درصد این روادید در بخش گردشگری به روسیه بوده است.

این مقام روسی صدور روادید در سال گذشته 6 هزار روادید برای ایرانیان ذکر کرد و ادامه داد: امیدواریم در سال میلادی آینده با افزایش صدور روادید شهروندان ایرانی مواجه شویم.

سرکنسول روسیه در رشت صدور روادید گردشگری را بیشتر به مسکو و سن‌پترزبورگ روسیه عنوان کرد و یادآور شد: آستراخان روسیه نیز از مقصد گردشگری شهروندان ایرانی است.

وی برقراری پرواز مستقیم رشت به آستراخان روسیه را مهم دانست و تصریح کرد: پرواز رشت به آستراخان می‌تواند شرایط مناسب‌تری برای مردم گیلان فراهم کند.

بارانوف، روادید بازرگانی و دانشجویی را از دیگر روادیدهای صادر شده در سرکنسولگری روسیه در رشت ذکر کرد.

وی افزایش حجم مبادلات تجاری به ویژه در بخش محصولات کشاورزی با گیلان را از موارد مهم عنوان کرد و متذکر شد: مردم روسیه علاقه زیادی به محصولات کشاورزی ایران دارند و امیدواریم با تشکیل نمایشگاه‌هایی در روسیه برای معرفی بیشتر محصولات ایرانی اقدام‌های خوبی صورت گیرد.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول