اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم در اجتماع عزاداران اربعین حسینی:

باید قدر ولایت فقیه، آسایش و امنیت را بدانیم

امام جمعه قم گفت: باید قدر ولایت فقیه، آسایش و امنیت را بدانیم.

باید قدر ولایت فقیه، آسایش و امنیت را بدانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی عصر امروز در اجتماع پرشکوه عزاداران اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکران با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی محضر حضرت ولیعصر(عج) و حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: امسال حرکت بسیار باشکوه پیاده‌روی از حرم حضرت معصومه تا مسجد مقدس جمکران با همت بزرگان و مسئولان استان و همه علما برگزار شد و افراد بسیاری برای اقامه عزای اباعبدالله زحمت کشیدند.

وی تصریح کرد: این مراسم عظیم بین دو حرم یعنی حرم حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران تدارک دیده شد و ملت مسلمان، غیرتمند، ولایی استان قم و زائران حرم کریمه آل‌الله و مسجد مقدس جمکران این اجتماع بی‌نظیر را رقم زدند.

امام جمعه قم تصریح کرد: مردم امروز با این حرکت خود پیوست فرهنگی بلوار پیامبر اعظم(ص) را با عمل و رفتار خود به همه کسانی که در خدمت نظام هستند، اعلام کردند و از استاندار قم در آغاز دوران خدمت ایشان می‌خواهیم انشاءالله پیوست فرهنگی این بلوار معنوی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله سعیدی متذکر شد: امیدواریم که در طول سال و در مناسبت‌های مذهبی این مسیر به اذن اهل بیت و با حضور همه شما مردم به یک بین‌الحرمین دیگر تبدیل شود.

وی با اشاره به گذشت چهل روز از شهادت اباعبدالله و یاران ایشان، تصریح کرد: امروز غل و زنجیر از دستان حضرت زینب(س) و حضرت سجاد(ع) باز شد و هزاران غل و زنجیر بر دستان بنی‌امیه و کسانی که علیه امام حسین صف‌آرایی کردند، بسته شد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه امروز ابتدای اسارت یزیدیان، بنی امیه و همه دشمنان اهل بیت (ع) است، تأکید کرد: دستگاه اباعبدالله از سوی خداوند پشتیبانی می‌شود و مگر کسی می‌تواند با این دستگاه مقابله کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اذعان داشت: امروز در اقصی نقاط ایران اسلامی و کربلا مراسم اربعین حسینی به یاد کربلای امام حسین(ع) اتفاق افتاد و امروز در کربلا 20 میلیون شیعه بدون ترس از بمب، انفجار و تکفیری‌ها با صلابت به عزاداری پرداختند.

وی ادامه داد: تکفیری‌ها وقتی که ماشین بمب‌گذاری منفجر شد و عده‌ای مسلمان بی‌گناه به شهادت رسیدند، تکبیر می‌گفتند و این حرکت ما را یاد وقتی می‌اندازد که سر بریده اباعبدالله را بالای نیزه بردند و تکبیر سر دادند.

آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: باید شکر نعمت ولایت را به جا آورد؛ خدا را شاکریم در کشوری زندگی می‌کنیم که هزاران شهید از جان خود گذشتند تا این انقلاب بماند و امروز هم پرچم رهبری نظام به دست آیت‌الله خامنه‌ای همچنان برافراشته است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید قدر ولایت فقیه، آسایش و امنیت را بدانیم، عنوان کرد: باید با امر به معروف و نهی از منکر جامعه خود را از آلودگی‌های فرهنگی، فکری، اعتقادی و رفتاری حفظ کنیم.

انتهای پیام/2258/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول