اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه کرمانشاه:

هدف سیدالشهدا (ع) امر به معروف و نهی از منکر جهانی بود

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه هدف سیدالشهدا (ع) را اسلام حکومت‌ها و امر به معروف و نهی از منکر جهانی عنوان کرد و گفت: امروز گرفتاری‌های بشر به‌ دلیل حکومت‌های فاسد است.

هدف سیدالشهدا (ع) امر به معروف و نهی از منکر جهانی بود

حجت‌الاسلام سیدحبیب‌الله موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: حرکت امام حسین (ع) برای بیداری ملت‌ها بود و سیدالشهدا (ع) با فدا کردن جان خود، ملت‌ها را بیدار کرد.

موسوی ادامه داد: فرهنگ حسینی موجب رستگاری و نمونه دستیابی به این رستگاری در واقع حضرت روح‌الله (ره) است که از محرم 42 جرقه انقلاب را زدند و در محرم 57 به پیروزی ختم شد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران هشت سال با نام محرم در مقابل تمام دنیای کفر ایستاد، تاکید کرد: عزت و سربلندی ملت ایران پس از انقلاب به برکت فرهنگ حسینی بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه، تحریم‌های آمریکا را برای جلوگیری از دست یافتن جوانان ایران اسلامی به قله‌های علم و ترقی عنوان کرد و افزود: ملت‌ها با سرمشق گرفتن از حرکت سیدالشهدا (ع) به بیداری دست یافته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین پیام عاشورا از لسان مبارک پیامبر (ص) بیان شده است، اذعان داشت: زمانی که امام حسین (ع) سه ساله بودند، پیامبر فرمودند بر ساق عرش نوشته شده حسین (ع) چراغ هدایت برای بشریت و کشتی نجات است.

این مسئول ادامه داد: یکی از تفاسیر برای این روایت جملات زیبای زیارت اربعین سیدالشهدا (ع) است که آمده حسین (ع) خونش، جانش و هستی‌اش را در راه خدا داد تا بندگان خدا را از جهالت نجات دهد.

موسوی، ایدئولوژی توحیدی، قرآنی و اسلامی را نتیجه قیام امام حسین (ع) بیان کرد و متذکر شد: امام حسین (ع) به ما یاد دادند که زندگی فقط این دنیا نیست و تلاش صحیح، فرجامی زیبا دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه، هدف سیدالشهدا (ع) را اسلام حکومت‌ها و امر به معروف و نهی از منکر جهانی عنوان کرد و بیان داشت: امروز گرفتاری‌های بشر به‌ دلیل حکومت‌های فاسد است.

وی، صهیونیزم جهانی را نمونه فساد در دنیا اعلام کرد و ابراز داشت: صهیونیزم جهانی با لابی‌گری و تفرقه‌افکنی ملت‌ها را دچار فتنه کرده و البته وارد آمدن بلا را برای خود رقم می‌زند.

این مسئول، شعار هیهات من‌الذله مردم بحرین را الگو گرفته شده از قیام امام حسین (ع) در مقابله با ظلم برشمرد و متذکر شد: سیاست کلان دنیای استکبار از دیرباز چپاول ملت‌ها بوده و اکنون با شکل نوین این استعمار را ادامه می‌دهد.

موسوی در پایان اذعان داشت: ملت ایران اسلامی با الگوبرداری از قیام سالار شهیدان (ع) مسیر عزت را پیموده و همواره الگویی برای تمام ملت‌های آزاده جهان است.

انتهای پیام/2700/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول