اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

اربعین فرصتی برای جهانی‌سازی نهضت عاشوراست

امام جمعه دماوند گفت:‌ امروز با اجتماع بزرگ شیعیان در اربعین حسینی، فرصتی برای جهانی‌سازی نهضت عاشورا حول محور حماسه جاوید امام حسین(ع) در کربلا‌ ایجاد شده است.

اربعین فرصتی برای جهانی‌سازی نهضت عاشوراست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد: اجتماع عشاق در کربلا در روز اربعین حسینی از عاشورا بیشتر می‌شود و اگر امکانات اجازه می‌داد، میلیون‏ها نفر از عشاق گرد هم می‌آمدند.

وی کربلا را بزرگ‏ترین میعادگاه بشریت و محل اجتماع 124 هزار پیامبر و ملائکه الهی در عرش خواند و افزود: عاشقان در مسیر پیاده‌روی برای زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین(ع)، خود را قطره‌ای از اقیانوس می‌بینند.

علاءالدینی ادامه داد: این زائران تجربه «بأبی أنت و امّی» را در فدایی بودن در این راه به جهانیان نشان می‏‌دهند و با خستگی تن، نهایت اتصال به امام خود را به رخ جهانیان می‏‌کشانند.

وی این همایش بزرگ را نمایشگاهی از عشق، ارادت، سادگی، میهمان‌نوازی و استقامت برشمرد و اظهار کرد: با این وجود، تا به حال نشنیده‌ایم که کسی در اثر این ازدحام از بین رفته باشد،‌ اما بمب‌گذاری و تهدید دشمنان اسلام و شیعه برای به خاک و خون کشیدن زائران امام حسین (ع) همیشه وجود داشته است.

تهدیدها ترسی در دل عشاق حسین (ع) ایجاد نمی‌کند

امام جمعه دماوند با تأکید بر اینکه این تهدیدها ترسی در دل عشاق ایجاد نمی‌کند، گفت: چه بسا می‌شنویم کسانی اظهار تأسف می‌کنند که چرا در میان شهدا نبوده‌اند و این حرکت امروز تنها مختص مردان و زنان و کودکان نبوده، بلکه افراد معلول و ناتوان جسمی را نیز در برگرفته و مشاهده می‌شود که این عزیزان عصازنان خود را به این مرکز اتصال می‌رسانند.

وی با بیان اینکه این حرکت تلاشی در جهت افزایش اقتدار تشیع و اسلام است،‌ افزود:‌ امروز این ظرفیت به ویژه در قبال تلاش دشمنان برای ایجاد نقار و از بین بردن وحدت جهان اسلام، ظرفیتی ویژه است.

امام جمعه دماوند افزود: ما هر چه بتوانیم این حرکت را به سمت یک قرارگاه منظم هدایت کنیم، چهره بزرگ‌تر و عظیم‌تری از انقلاب اسلامی را به نمایش خواهیم گذاشت.

علاءالدینی اهل بیت (ع) را شمع و ما را پروانه خواند که مدام به وجود شمع نیازمندیم و هر چه می‌گذرد، این نیاز بیشتر می‌شود.

وی ظهور این نیاز را در برپایی مراسم اربعین و پیاده‌روی‌هایی که یک حرکت عظیم و کارآمد در مکتب عاشورا در جهت تحقق حماسه سیاسی امام حسین(ع) است، برشمرد.

امام جمعه دماوند با اشاره به اهمیت و لزوم تکرار مضامین ارزشی بیان کرد: ارزش‏‌هایی مانند «هیهات من الذله» باید هر چه بیشتر تکرار شود.

وی همچنین به ضرورت عدم بی‌تفاوتی هیئت‌های مذهبی به مسائل سیاسی اشاره و تصریح کرد: مداحان و گردانندگان هیئت‌ها باید بدانند که اسلام با حکومت اسلامی گره خورده است.

علاءالدینی ادامه داد: اگر ما این روحیه را حفظ کنیم، از برخی مفاهیم بی‌اساس که دشمنان می‌خواهند در جامعه تزریق کنند، مصون خواهیم ماند و ضمانت معنوی خواهیم یافت.

نماینده ولی فقیه در دماوند، این محوریت را همان محوریت امام خمینی(ع) در انقلاب اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: این نسخه شفا‌بخش باعث بیداری مسلمین شد.

وی تصریح کرد: اگر امروز نیز حرکت‌های بزرگی در جهان اسلام مشاهده می‌کنیم، به واسطه ترسیم و روشن‌گری حضرت امام حسین(ع) در حماسه عاشوراست.

انتهای پیام/2568/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول