اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

فرهنگ کشور متولی ندارد/ کاهش اعتبارات در همه زمینه‌ها نگران‌کننده است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: حوزه فرهنگ کشور متولی و مسئول خاص ندارد و در این زمینه نیز هیچ یک از دستگاه‌های متکثر در این زمینه پاسخگو نیستند.

فرهنگ کشور متولی ندارد/ کاهش اعتبارات در همه زمینه‌ها نگران‌کننده است

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما تولیت فرهنگ مملکت کشورمان را بین چندین دستگاه توزیع کرده‌ایم که گاه هیچ ارتباطی با هم ندارند و در این زمینه نباید توقع داشته باشیم که حرکتی سیستماتیک و حرکتی جامع صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیران و مسئولان فرهنگی ما احساس تکلیفی بکنند رویدادهای فرهنگی اتفاق می‌افتد و اگر در این کار همتی صورت نگیرد هیچ کس در کشور متولیان این حوزه را به دلیل قصور مواخذه نمی‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل یادآور شد: فعلاً در این وضعیت و در کوتاه مدت نباید منتظر برنامه‌ریزی فرهنگی از سوی دولت باشیم و در خود استان باید تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه به سمتی باشد تا زیر‌خاکی‌های فرهنگی و هنری‌مان را احیا کرده و کالاهای ارزشمند را در این حوزه به معرض دید بگذاریم.

حقیقت‌پور در مورد همدلی و همراهی نمایندگان اردبیل گفت: همدلی و همراهی به آن معنی نیست که هفت نماینده یک برنامه واحد و پروژه هدف‌داری را در پیش بگیرند و تا سرانجام رساندن آن با هم حرکت کنند بلکه هفت نماینده استان با هفت دیدگاه مختلف پیگیر موضوعات و مشکلات مختلف هستند و ما در کنار هم کارهای اساسی را پیگیری می‌کنیم و اینکه ادعا می‌شود همدلی و وفاقی وجود ندارد با اهداف و برنامه‌های نمایندگان اینگونه وفاق که آقایان مدعی هستند همخوانی ندارد.

وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان رئیس و سخنگو دارد و به صورت هفتگی موضوعات را پیگیری می‌کنند تا کارها به یک سامان واقعی برسد.

اصحاب رسانه باید چارچوب امنیت ملی را بشناسند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با توجه به اینکه حوزه امنیت ملی دارای ادبیاتی خاص با مفاهیم جدید است ما نمایندگان رسانه‌ها و خبرنگاران را در تهران دور هم جمع کردیم تا در این زمینه مفاهیم جدید و موضوعات امنیت ملی را برای آنها بازگو کنیم.

حقیقت‌پور افزود: ما اگر با اصحاب رسانه در این زمینه به ادبیات مشترک نرسیم در بسیاری از موضوعات با مشکلاتی روبرو می‌شویم و گاه خبرنگاران از ما سئوالاتی را می‌کنند که هیچ ربطی به حوزه امنیت ملی و سیاست خارجی ندارد.

وی عنوان کرد: ما در این جلسه مشترک اصحاب رسانه با کمیسیون امنیت ملی مجلس مبانی مختلف امنیت ملی، منافع ملی و موارد تهدید‌آمیز در حوزه حاکمیت ملی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و از این طریق خواستیم تا خبرنگاران با ما رفتاری حرفه‌ای داشته باشند.

بازنشستگان نیروهای مسلح چشم‌انتظار پاداش پایان خدمت

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد کاهش اعتبارات در بودجه سال آینده و کمبودهایی که در این زمینه در بخش دفاعی و نظامی وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه بنیه دفاعی کشور دائم در حال تغییر و تحول است باید کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی در این زمینه افزایش یابد ما تلاشمان را انجام دادیم تا در حوزه دفاعی اعتبارات افزایش یابد اما این خواسته ما محقق نشده و هنوز در این حوزه با کاهش اعتبارات روبرو هستیم.

حقیقت‌پور گفت: سازمان نیروهای مسلح به دلیل کسری بودجه قادر نیست پاداش پایان خدمت نیروهای بازنشسته را پرداخت کند و بسیاری از نیروها که در آستانه بازنشستگی هستند همچنان به کار خود ادامه می‌دهند در حالی که این مجموعه نیاز به بازسازی و حرکت‌های تحولی جدید دارد تا نیروهای جدیدی به این مجموعه تزریق شده و اهداف و سیاستگذاری‌ها به شکل مطلوب و مشخص اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/62001/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول