اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه قم:

توجه به سیره شهدا رمز موفقیت انقلاب جهانی اسلام است

استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: توجه به سیره شهدا رمز موفقیت و سربلندی در انقلاب اسلامی و تحقق‏بخش انقلاب جهانی اسلام است.

توجه به سیره شهدا رمز موفقیت انقلاب جهانی اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، آیت‌الله علی احدی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای پایگاه شهید نواب صفوی که با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‏های معظم شهدا در مسجد امیرالمومنین (ع) شهرک نواب شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل، به اربعین سالار شهیدان اشاره داشت.

وی اظهار کرد: اربعین نماد چله‌نشینی و 40 روز غم و غربت خاندان پیامبر (ص) است که از روز عاشورا تاکنون در رنج، محنت و عزا به سر برده‌اند.

خاندان رسالت تمام سختی‏ها را تحمل کردند

استاد حوزه و دانشگاه قم افزود: 40 روز عزاداری برای سالار شهیدان، آن هم نه عزاداری معمولی بلکه عزاداری همراه با شکنجه و عذاب بسیار دشوار و سخت است اما خاندان رسالت آن را تحمل کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به عنوان مبلغان دین و مدافعان حریم ولایت و اسلام تلاش کردند تا واقعیت عاشورا را بیان کنند، تصریح کرد: آنها 40 روز رسالت خود در تبیین اهداف قیام حسینی را در سراسر بلاد اسلامی به خوبی انجام دادند.

احدی خاطر نشان کرد: بازگشت اسرا به کربلا و زیارت قبر سیدالشهدا (ع) نتیجه استقامت آنها و دستمزد انجام ابلاغ قیام عاشورا بود تا با زیارت امام حسین(ع)، مزد تبلیغ دین خود را بگیرند.

وی با اشاره به صبر و استقامت حضرت زینب(س) در طول این مدت، اسارت و تحمل دوری و شهادت امام حسین(ع) گفت: این امتحان الهی بود که حضرت زینب(س) سربلند از آن بیرون آمد و صبر و استقامت خود را در طول تاریخ به رخ تمام الگوهای صبر کشید.

یاد و خاطره شهدا همواره گرامی داشته شود

استاد حوزه و دانشگاه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: این گرامیداشت‌ها نیز نتیجه اقدام امام حسین(ع) و پیروی از ایشان است که سبب می‌شود مجاهدان فی سبیل الله نیز یاد و نامشان زنده نگه داشته و در کنار نام امام حسین(ع) بیان شود.

احدی تصریح کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس از امام حسین(ع) الگو گرفتند و خانواده‌های آنها نیز از امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) الگو گرفته و با تأسی از آنها، در راه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه تلاش کردند.

استاد حوزه و دانشگاه قم خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم انقلابمان به انقلاب جهانی موعود ختم شود، باید راه شهدا را که برگرفته از راه سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان است، ادامه دهیم.

وی با اشاره به تهاجم گوناگون استکبار علیه اسلام و انقلاب اسلامی گفت: باید بدانیم و هوشیار باشیم که اگر از امام حسین(ع) و فرهنگ ایثار و شهادت عاشورا جدا نشویم، دشمنان ما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و ناکام خواهند ماند.

انتهای پیام/74006/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول