اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کامیاران:

6 گروه متخلف شکار و صید در کامیاران دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کامیاران از دستگیری 6 گروه متخلف شکار و صید در این شهرستان در طول یک ماه گذشته خبر داد.

6 گروه متخلف شکار و صید در کامیاران دستگیر شدند

فرهاد سیف‌پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کامیاران با بیان این مطلب اظهار کرد: طی گشت و کنترل پرسنل حفاظت در یک ماه گذشته موفق به دستگیری 6 گروه متخلف شکار و صید شده‌اند که از این افراد لاشه 5 قطعه کبک و یک قطعه سهره طلایی که توسط آنها به صورت غیرقانونی شکار شده بودند، کشف شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کامیاران خاطرنشان کرد: همچنین از این 6 گروه، 5 قبضه سلاح شکاری، 50 عدد فشنگ، 3 رشته قطار و یک تور پرنده‌گیری کشف و ضبط شده است.

وی به میزان جرایم این افراد اشاره و عنوان کرد: هر کدام از متخلفان دستگیر شده توسط این اداره علاوه بر جریمه کیفری که با ارجاع آنها به دادگاه صورت می‌گیرد، بابت خسارت وارده به محیط زیست مکلف به پرداخت جریمه نقدی 280 هزار تومان شده‌اند.

سیف‌پناهی همچنین در رابطه با پروانه‌های شکار و صید بیان کرد: طبق قانون برای هر پروانه شکار پرنده وحشی در هر هفته، دو روز و برای هر مسافرت شکار چهار پرنده مجاز است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کامیاران همچنین گفت: برای پروانه صید زنده‌گیری با تور برای هر مسافرت طی دو روز در هفته مجوز 15 قطعه در هر مسافرت داده شده است.

وی در پایان افزود: در خصوص پرندگان کمیاب، پرندگان حمایت شده، شکار در پارک‌های تحت حفاظت، شکار در مناطق حیات‌وحش و در تمامی مناطق شکار ممنوع و شکار در طول شب هر چند دارای مجوز هم باشند، شکار غیرقانونی محسوب شده و مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/79013/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول