اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قرضاوی: ژنرال سیسی یک «برگه سوخته» است/ اخوان قدرتمند‌تر از قبل ظاهر خواهد شد

رئیس اتحادیه علمای مسلمین گفت: عبدالفتاح سیسی یک برگ سوخته است و اخوان‌المسلمین از رویارویی کنونی خود با نظام حاکم، قدرتمندتر از قبل خارج خواهد شد.

قرضاوی: ژنرال سیسی یک «برگه سوخته» است/ اخوان قدرتمند‌تر از قبل ظاهر خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه علماء المسلمین گفت که عبد الفتاح سیسی یک برگ سوخته است و اخوان المسلمین از رویارویی کنونی خود با نظام حاکم قدرتمند تر از قبل خارج خواهد شد.

یوسف القرضاوی در مورد احتمال نامزدی ژنرال عبد الفتاح سیسی در انتخابات آینده  ریاست جمهوری مصرگفت که سیسی یک برگ سوخته است و هیچ گاه رئیس جمهور مصر نخواهد شد.

وی با اشاره به تدوین قانون اساسی جدید این کشور که قرار است به همه پرسی گذاشته شود، گفت: همه پرسی در مورد قانون اساسی این کشور بیهوده است.

وی افزود که گروه اخوان المسلمین از این رویارویی با نظام  قدرتمندتر از قبل خارج خواهد شد همچنان که جمال عبد الناصر و حسنی مبارک را کنار زد.

قرضاوی در ادامه تاکید کرد که دانشگاه الازهر به پوششی برای گرایش‌های و جهت دهی‌های سیاسی تبدیل شده است.

وی در مورد استعفای خود از هیئت علمای بزرگ الازهر گفت: «من از عضویت هیئت علمای بزرگ مصر استعفا دادم به دلیل این که این موسسه از افرادی حمایت می‌کند که نمی خواهند مردم  مصر در یک نظام دمکراتیک آزاد زندگی کنند.»

وی همچنین تصریح کرد اختلافش با شیخ الازهر به این دلیل است که احمد الطیب کودتای نظامی را تایید می‌کند و در برابر کشتار مردم در خیابان‌ها سکوت کرده و به آن جنبه شرعی داده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول