اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کرزی:

رهایی از جنگ و بی‌ثباتی هدف اصلی شروط در امضای پیمان امنیتی است

رئیس‌جمهور افغانستان اهداف اصلی اعلام شروطی برای امضای پیمان امنیتی با آمریکا را رهایی این کشور از جنگ و بی‌ثباتی خواند و گفت: افغانستان نباید قربانی جنگ‎های طولانی شود.

رهایی از جنگ و بی‌ثباتی هدف اصلی شروط در امضای پیمان امنیتی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «حامد کرزی»، نهاد ریاست جمهوری افغانستان امروز در اطلاعیه‌ای به ارائه گزارشی از اظهارات کرزی در جمع برخی مسئولان رسانه‌ای در کاخ ریاست جمهوری پرداخته است.

هدف، افغانستانی متحد و یکپارچه است

در این اطلاعیه آمده است: رئیس جمهور با تاکید بر آغاز عملی روند صلح گفت که ما یک افغانستان یکپارچه و متحد می‌خواهیم که دارای یک حکومت قوی باشد.

وی در ادامه افزود: در جرگه مشورتی شرایط افغانستان را برای امضای قرارداد امنیتی با آمریکا که همانا توقف کامل عملیات و حملات نظامیان خارجی علیه منازل مسکونی مردم افغانستان و آغاز عملی و علنی روند صلح است، به صورت واضح بیان کردم و اکنون نیز تاکید می‎کنم که امضای پیمان امنیتی با آمریکا مبتنی بر همان شروط است.

وقوع جنگ‎ داخلی در صورت عدم امضای پیمان امنیتی کذب است

بر اساس گزارش این منبع، کرزی در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه در صورت عدم امضای این سند، افغانستان درگیر جنگ‎های داخلی خواهد شد، گفت که این تنها تبلیغات سوء است.

جنگ های دهه 90 در اثر مداخلات بیرونی بود

در این اطلاعیه به نقل از کرزی آمده است: افغانستان در طول تاریخ هیچگاه به جنگ‎های داخلی نرفته و جنگ‎های دهه 90 در اثر مداخلات بیرونی بوده است و نباید جنگ‌های گروهی و جنگ طالبان را به مردم افغانستان نسبت دهیم، زیرا ملت افغانستان متحد و متفق است.

حامد کرزی تاکید کرد: هیچ کشوری با کمک کشورهای خارجی پیشرفت نکرده است، بلکه در اثر سعی و تلاش و زحمات مردم آن ساخته شده است.

رئیس جمهور در این نشست گفت که قرارداد امنیتی با آمریکا را نه بخاطر دلایل اقتصادی بلکه به بدلیل ثبات عمومی کشور و نجات از آسیب‌ها لازم می‌دانم.

افغانستان نباید قربانی جنگ‏‌های طولانی باشد

حامد کرزی تصریح کرد که قرارداد امنیتی را با آمریکا می‎خواهم، ولی منازل مسکونی مردم افغانستان باید از حملات نظامیان آمریکایی مصون بوده و نباید افغانستان قربانی جنگ‌های طولانی باشد.

حامد کرزی در این نشست گفت که شروطی را که ما برای امضای قرارداد امنیتی گذاشته‌ایم بدین جهت است که افغانستان از بی ثباتی و جنگ رهایی یابد و به ثبات که حق مردم آن است، برسد.

همچننی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی که از نظر وی تروریست کیست، گفت که هر کسی که افغان‌ها و انسانها را می‌کشد و از هر جایی که آمده باشد، تروریست، آدمکش و دشمن مردم افغانستان است.

حامد کرزی در پایان در رابطه با اینکه چه زمانی موافقتنامه امنیتی و دفاعی با آمریکا را امضا می‌کند، گفت: هر زمانی که آمریکا به صورت عملی آماده پذیرش شرایط مردم افغانستان باشد، ما نیز آماده هستیم، زیرا ما عجله نداریم و بایستی بیشتر دقت می‎کنیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول