اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد

پرهیز از کارهای تکراری و موازی در عرصه پژوهش

استاد حوزه علمیه قم بر پرهیز از اقدامات تکراری و موازی کاری در عرصه پژوهش تاکید کرد و گفت: متاسفانه این روزها کتبی چاپ و منتشر می‌شود که قبلا مشابه آن انتشار یافته است.

پرهیز از کارهای تکراری و موازی در عرصه پژوهش

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار مسئولان پژوهشکده امام صادق(ع) وابسته به نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای پژوهش‌ها است گفت: اگر نهاد و تشکیلاتی بدون پژوهش باشد گرفتار خطا شده و بالندگی و پیشرفت خود را از دست داده و متوقف می‌شود.

وی بیان کرد:‌ امروزه حتی مراکز صنعتی نیز به پژوهش و تحقیق توجه فوق العاده دارند و قطعا نهادهایی همچون سپاه و بسیج که اگر پشتوانه پژوهش را نداشته باشد گرفتار مشکل خواهند شد.

آیت الله مکارم شیرازی تاسیس پژوهشکده امام صادق(ع) را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن این پژوهشکده در شهر مقدس قم باید از اقیانوس بیکران حوزه علمیه بیشتر استفاده کنید و از رهنمودهای بزرگان و مراجع بهره گیرید و با نشریات قوی خبررسانی کافی داشته باشید. وی خطاب به مسئولان این پژوهشکده با تاکید بر اینکه استفاده بیشتر از ظرفیت حوزه مدنظر شما باشد گفت: شما باید از کارهای موازی و تکراری پرهیز کنید و عرصه‌های زمین مانده را مورد توجه قرار دهید.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر هماهنگی و تعامل مراکز پژوهشی بیان کرد: متاسفانه این روزها کار تکراری در زمینه پژوهش و نشر کتاب بسیار صورت می‌گیرد و کتبی چاپ و منتشر می‌شود که قبلا مشابه آن انتشار یافته و در اختیار عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام/2258/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول