اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کشور خبر داد

قرار گرفتن پروژه قطار شهری اهواز در ردیف اولویت فاینانس

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از قرار گرفتن پروژه قطار شهری اهواز در ردیف پروژه‌های اولویت فاینانس خبرداد.

قرار گرفتن پروژه قطار شهری اهواز در ردیف اولویت فاینانس

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هوشنگ خندان‌دل در جلسه‌ای با عوامل سازمان قطار شهری اهواز که عصر امروز در ایستگاه اقبال قطار شهری اهواز برگزار شد اظهار کرد: قطار شهری از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که تاخیر در آن مشکلات بسیاری از قبیل رفت و آمد، زیست محیطی و آلودگی هوا ایجاد می‌کند. 

وی ادامه داد: به دلیل مشکلاتی که از نظر رفت و آمد در شهرهای بزرگ وجود دارد بخشی از حمل و نقل به زیر زمین منتقل می‌شود و این مسائل باعث می‌شود تلاش خود را در تسریع پروژه‌های قطار شهری کلانشهر‌ها به کار ببریم.

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اشاره کرد: به موجب قانون، پروژه قطار شهری اهواز قرار است با مشارکت دولت و شهرداری انجام شود که دولت تا کنون در این رابطه به تعهد خود عمل کرده و ظاهرا سهم شهرداری را نیز پرداخت کرده است. 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از برگزاری دو نشست در سطح ملی برای حل مسائل حمل و نقل ریلی کشور خبر داد و تصریح کرد: در نظام تامین مالی خارجی، پروژه‌های قطار شهری مورد توجه قرار گرفته‌اند و قطار شهری اهواز را در پروژه‌های فاینانس قرار می‌دهیم. 

وی با بیان اینکه اهواز یکی از اولویت‌های مسلم ما است عنوان کرد: با تمام توان پیگیری می‌کنیم تا پروژه قطار شهری اهواز را از این پس در ردیف پروژه‌های اولویت فاینانس قرار می‌دهیم.

 خندان‌دل با بیان اینکه در تامین اعتبار سال آینده پروژه‌های قطار شهری در اولویت قرار گرفته است اذعان کرد: با وجودی که دولت از جهت منابع ریالی با تنگناهایی مواجه است اما در تامین اعتبار سال آینده قطار شهری با مشکلات کمتری مواجه است.

 وی خاطر نشان کرد: قرارداد پروژه قطار شهری اهواز از سال 85 بسته شده است و بر اساس قرارداد کار باید در مدت پنج سال به مرحله بهره برداری برسد اما متاسفانه فاصله بسیار زیادی تا پایان کار باقی است. 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به همکاری خوب شهرداری در این زمینه اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم این پروژه در آینده موفقیت قابل قبولی به دست آورد.

انتهای پیام/72011/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول