اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کشور خواستار شد

استفاده از ظرفیت رودخانه کارون در بهبود زندگی مردم

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: رودخانه کارون در شهر اهواز پتانسیل خوبی برای بهبود زندگی مردم دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

استفاده از ظرفیت رودخانه کارون در بهبود زندگی مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هوشنگ خندان‌دل ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های پل نهم، پارک شهروند، پارک جزیره و پروژه ساحل‌سازی شرق کارون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از سه پروژه مرکز دفن زباله‌های شهری اهواز، خیابان سلمان فارسی وپروژه ساحل سازی کارون بازدید داشتیم که دراین پروژه‌ها اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: در رابطه با سایت دفن زباله شهرداری اهواز تلاش می‌شود که از تجارب شهرهای دیگر که سابقه فعالیت بیشتری در این زمینه دارند استفاده شود.

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه مرکز دفن زباله‌های اهواز به یک سری اقدامات تکمیلی نیاز دارد اذعان کرد: یکی از این اقدامات خرید یک دستگاه زباله سوز برای این مرکز است که سعی می‌شود تا پایان سال صورت گیرد.

 وی به ساماندهی خیابان نادری اهواز اشاره کرد و گفت: به گفته شهردار اهواز تاخیر در عملیات اجرایی این پروژه موجبات ناراحتی برخی شهروندان را فراهم کرده که لازم است شهرداری با سرعت بخشیدن به کار‌ها و ارتقا بهبود کیفیت، تالم خاطر شهروندان را جبران کند. 

خندان‌دل در این خصوص اضافه کرد: شهرداری اهواز در رابطه با ساماندهی خیابان نادری تا کنون اقدامات خوبی انجام داده است و امیدواریم طبق وعده آن‌ها کار تا دهه فجر به اتمام برسد. 

وی در رابطه به ساحل‌سازی کارون تصریح کرد: بعد از تاسیس سازمان عمران کارون، اقداماتی در زمینه ساحل‌سازی در مسیری از رودخانه که از شهر عبور می‌کند، اجرا شده است. 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه رودخانه کارون ظرفیتی دارد که باید برای بهبود وضعیت شهر اهواز استفاده شود خاطر نشان کرد: وجود رودخانه کارون در شهر اهواز پتانسیل خوبی برای بهبود زندگی مردم ایجاد کرده و بهتر است از این گنج به خوبی استفاده شود.

 وی ادامه داد: بخش اعظم از ساحل‌سازی آن انجام شده که با کمک‌های فکری و مالی وزارت، شهرداری اهواز را در موقعیتی قرار خواهیم داد که به کار خود سرعت بدهد. 

خندان‌دل با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های عمرانی درشهر‌ها با هزینه شهرداری‌ها انجام می‌شود عنوان کرد: روند پیشرفت بسیاری از پروژه‌های عمرانی که شهرداری مجری آن‌ها است به کمک‌های شهروندان از طریق پرداخت عوارض بستگی دارد.

 وی اضافه کرد: میزان کمک‌های سازمان همیاری و شهرداری‌ها به کلان شهر‌ها بسیار کم است و بیشتر شهرداری‌های شهرهای کوچک از نظر مالی حمایت می‌شوند. 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار کرد: اما اهواز از جمله کلان شهرهایی است که به دلیل سابقه درخشان درگذشته و مشکلاتی که دارد سعی می‌کنیم کمکهای ویژه‌ای به آن داشته باشیم. 

وی به پروژه پل نهم اهواز اشاره کرد و گفت: این پروژه که با منابع دولتی در حال ساخت است مقداری از برنامه زمانبندی عقب است.

وی در این خصوص ادامه داد: نیاز است اعتبارات لازم به این پروژه تزریق و با اتمام یک باند آن تا پایان سال جاری امکان عبور و مرور شهروندان را فراهم کند.

انتهای پیام/72011/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول