اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

180 میلیارد تومان اعتبار برای حفظ راه‌های مواصلاتی زنجان نیاز است

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سالیانه 180 میلیارد تومان اعتبار برای حفظ راه‌های مواصلاتی استان زنجان نیاز است.

180 میلیارد تومان اعتبار برای حفظ راه‌های مواصلاتی زنجان نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حافظ باباپور بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از راهداران نمونه استان زنجان به مناسبت یکم دی‌ماه و روز راهدار اظهار کرد: یکم دی‌ماه فرصت مناسبی است که از زحمات راهداران تقدیر شود.

وی با بیان اینکه راهداران به صورت شبانه‌روزی برای بازگشایی محورهای مواصلاتی تلاش می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به بارش‌های اخیر با تلاش راهداران هیچ راه مواصلاتی مسدود نبوده و پس از مدتی همه راه‌ها بازگشایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان راهداران را فرشتگان نجات در جاده‌ها دانست و افزود: راهداران بی‌ادعا برای راه‌گشایی محورها همه تلاش خود را به کار می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه پس از ادغام اداره کل راه و ترابری و شهرسازی به حجم فعالیت‌های این نهاد اضافه شد، گفت: راهداران با تلاش خود حجم برنامه‌های موجود را به حداقل می‌رسانند.

باباپور در ادامه با اشاره به اینکه 5 هزار و 739 کیلومتر راه مواصلاتی در استان زنجان وجود دارد، بیان داشت: یک‌هزار و 56 کیلومتر راه فرعی و 4 هزار و 125 کیلومتر نیز راه روستایی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 566 کیلومتر راه روستایی استان دارای اعتبار است، تصریح کرد: 153 کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت‌ریزی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خاطرنشان کرد: اگر به موقع تامین اعتبار از منابع ملی و استانی صورت گیرد 412 کیلومتر از راه‌های استان آماده آسفالت‌ریزی است و زیرساخت‌های این راه‌ها به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

این مسئول مجموع راه‌های هم‌سنگ استان زنجان را 10 هزار و 426 کیلومتر اعلام کرد و اذعان داشت: تا به امروز مجموع سرمایه‌گذاری در راه‌های استان برابر 4 هزار و 550 میلیارد تومان بوده است.

باباپور با اشاره به اینکه بر اساس متوسط جهانی برای نگهداری این راه‌ها دو تا شش درصد هزینه ساخت را راهداری هزینه می‌کند، گفت: به طور متوسط سالیانه حدود 180 میلیارد تومان برای حفظ راه‌های مواصلاتی استان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی و ملی اختصاص یافته در این زمینه 11 درصد کل اعتبارات است، متذکر شد: این مقدار برابر 22 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه استان زنجان 1.3 مساحت و جمعیت کشورمان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: دو درصد راه‌های مواصلاتی کشور در استان زنجان قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: استان زنجان به عنوان راه‌های ارتباط شرق و غرب کشور است و استان‌های این مناطق را به هم متصل می‌کند.

باباپور به آمار تردد وسایل نقلیه در هفت ماه نخست سال‌جاری اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به فشارهای اقتصادی موجود تعداد مسافرت‌های مردم استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در طول این مدت 42 میلیون دستگاه در محورهای مواصلاتی استان تردد داشته است، گفت: در سال 90 برابر 44 میلیون دستگاه و این مقدار در سال 91 برابر 40 میلیون دستگاه بوده است.

مدیرکل راه و شهر سازی استان زنجان در ادامه به آمار تلفات جاده‌ای اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس قانون برنامه توسعه وزارت راه مکلف است 10 درصد تلفات جاده‌ای را کاهش دهد.

این مسئول با بیان اینکه با همکاری پلیس حمل و نقل و اداره راه و شهرسازی تعداد تلفات جاده‌ای در استان زنجان کاهش یافته است، یادآور شد: پلیس حمل و نقل همیشه تعامل و همکاری خوبی با کارکنان راه و شهرسازی داشته است.

انتهای پیام/73008/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول