اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد خبر داد

برگزاری راهپیمایی باشکوه 9 دی با حضور اقشار مختلف گنابادی‌ها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد گفت: راهپیمایی حماسه 9 دی امسال همانند سال‌های گذشته با حضور اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار خواهد شد.

برگزاری راهپیمایی باشکوه 9 دی با حضور اقشار مختلف گنابادی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امام حسین (ع) شخصیت والایی است که از ابتدای خلقت انسان بر مصیبت وارد شده بر آن حضرت گریه شده است؛ به طوری که در روایات آمده که جبرئیل واقعه عاشورا را برای حضرت آدم بیان کرد و پس از آن هر دو بر این مصیبت گریه کردند.

وی با بیان اینکه عاشورا و اربعین، نقطه ابتدا و انتهای عشق نیست، افزود: عاشورا تا اربعین، نقطه اوج عشق حسینی است و در این چهل روز، امام حسین (ع) تنها سخن محافل است تا در طول عمر انسان، بهانه بیداری و ظلم‌ستیزی باشد.

این مسئول تصریح کرد: علت‌های فراوانی وجود دارد که اربعین شهادت امام حسین(ع) برپا می‌شود و این در حالی است که در اربعین شهادت آن حضرت، نخستین زائرین به کربلا و زیارت امام حسین (ع) آمدند.

وی افزود: امروز نیز شاهد خیل عظیم عزاداران حسینی هستیم که با پای پیاده به سمت کربلا از کشورهای مختلف در حرکتند.

رحمانی با اشاره به برنامه‌های اربعین حسینی در گناباد تصریح کرد: مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت (ع) گناباد همانند سال‌های گذشته و ایام دهه اول محرم امشب و فردا در سوگ چهلمین روز از شهادت امام حسین (ع) به سوگواری می‌پردازند.

وی ادامه داد: تعزیه‌خوانی، قرائت زیارت اربعین در مساجد و عزداری هیئات در شهر کاخک و مسجد 14 معصوم از جمله برنامه‌های اربعین حسینی است.

رحمانی گفت: اعزام مبلغان به روستاهای شهرستان جهت بیان حقایق عاشورا از دیگر اقدامات این سازمان در این ایام است.

وی گفت: اربعین فرصتی برای اعلام همبستگی با عاشورا است و هر اربعین حسینی، قاصد حماسه‌ای ماندگار، نشانه‌ای از شکوه عشق و برگ همیشه سبزی بر درخت همواره سرخ شهادت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد در خصوص راهپیمایی روز 9 دی نیز گفت: راهپیمایی حماسه 9 دی امسال همانند سال‌های گذشته با حضور اقشار مختلف مردم در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی گفت: این مراسم ساعت 10 صبح روز نهم دی‌ماه از چهارراه شهید احمدیان شروع می‌شود و در مصلای امام خمینی خاتمه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول