اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرعامل توسعه‌ترابر در گفت‌و‌گو با فارس اعلام کرد

‌پایه‌گذاری حمل‌و‌نقل چند‌وجهی/ ‌لزوم جذب اعتماد صاحبان کالا برای رشد سیستم

مدیرعامل هلدینگ توسعه‌ترابر با تأکید بر تأثیر بسزای حمل و نقل چندوجهی در اقتصاد، به سریع، ایمن و ارزان بودن آن اشاره کرد و گفت: این سیستم در ایران مغفول مانده که در این راستا فرهنگ‌سازی آن و جذب اعتماد صاحبان کالا، لازم است.

‌پایه‌گذاری حمل‌و‌نقل چند‌وجهی/ ‌لزوم جذب اعتماد صاحبان کالا برای رشد سیستم

دلاور نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: حمل و نقل چندوجهی به عنوان سیستمی سریع، مقرون به صرفه و کارا، موجب رشد اقتصادی و توسعه سیستم جابه‌جایی کشور می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ توسعه‌ترابر ایرانیان ادامه داد:‌ یکی از الزامات پیشرفت اقتصادی کشورها، حمل و نقل سریع، روان و کارا است، ‌هم‌اکنون کشور‌هایی که در دنیا حرفی برای گفتن دارند، در کنار قدرت‌های نظامی، به حمل و نقل پایدار با زیرساختی قوی مجهز هستند.

وی با اشاره به تأثیر بسزای حمل و نقل در GDP و توسعه و رشد پدافند غیر عامل کشور‌ها، گفت: امروزه بخش حمل و نقل، نقش مهمی هم در توسعه اقتصادی و تعادل زیست محیطی جهان ایفا می‌کند اما در کنار آن حمل و نقل ترکیبی و رویکرد جامع ‌چندوجهی سیستم حمل و نقل، گامی مهم به سوی جابه‌جایی پایدار علاوه بر پیشرفت‌های فنی مختلف در زمینه وسایل نقلیه پاک‌تر و باصرفه تر از لحاظ مصرف انرژی است.

* برنامه‌ریزی برای پایه‌گذاری حمل و نقل چندوجهی در ایران

نجفی با اشاره به هدف‌گذاری برای رشد سیستم حمل و نقل چندوجهی، بیان کرد: برنامه‌های آتی این گروه پایه‌گذاری حمل و نقل چندوجهی در کشور است؛ در واقع هدفگذاری‌ برای سال 93 پایه گذاری حمل و نقل چند وجهی در کشور است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، برای اولین بار همایش حمل و نقل چندوجهی را برگزار کردیم که مسئولان استقبال مطلوبی داشتند.

نجفی یادآور شد: برنامه داریم در تعامل با وزارت راه و شهرسازی مشکلات پیش روی بخش خصوصی در انواع شقوق ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل چندوجهی به عنوان برنامه آتی گروه و شرکت‌های تابع هدفگذاری شده است، اظهار داشت: در این باره مشکلاتی هم وجود دارد، مباحث حقوقی مربوط به این سیستم، مباحث فنی و فرهنگسازی در استفاده‌کنندگان از این خدمات، از مواردی است که باید مورد توجه باشد.

مدیرعامل هلدینگ توسعه‌ترابر ایرانیان با تأکید بر اینکه در حمل و نقل چندوجهی توسعه و گسترش و زیرساخت نیز باید مدنظر باشد، اضافه کرد: برای توسعه حمل و نقل چندوجهی موارد مذکور لازم به اجرا است.

وی تأکید کرد: با توجه به مزایای بیشمار حمل و نقل چندوجهی، این سیستم جابه‌جایی در کشور ایران مغفول مانده است، که باید مورد توجه باشد؛ با توسعه‌ حمل و نقل چند وجهی و رفع موانع موجود از لحاظ قانونی‌، ساختاری و اجرایی، می‌توان درآمدی بیشتر از نفت، از محل حمل و نقل چندوجهی داشت.

* شناسایی مشکلات حمل و نقل چند وجهی در قانون و کنوانسیون‌های بین‌المللی

نجفی با اشاره به برگزاری همایش حمل و نقل چند وجهی، گفت: یکی از اقدامات همایش حمل و نقل چند وجهی، تجاری‌سازی حمل و نقل و ترانزیت به عنوان یکی از متغیرهای اصلی در تجارت کشور‌ است.

وی اضافه کرد: شناسایی و رفع مشکلات حمل و نقل چند وجهی در قانون، کنوانسیون‌های بین‌المللی، زیرساخت، ساختار و فرایند اجرا، از ‌موارد مهمی که در دستور کار همایش قرار دارد‌.

مدیرعامل هلدینگ توسعه‌ترابر ‌بیان کرد: در این همایش بر دو موضوع توسعه حمل و نقل چند وجهی و سپس نقش حمل و نقل چند وجهی در تجارت تاکید داریم.

وی تأکید کرد: هدف‌ از توسعه حمل و نقل و تقویت کریدورهای ملی و بین المللی، تکمیل این کریدورها و دسترسی ارزان، آسان و ایمن به بازارهای بین المللی است.

نجفی اضافه کرد: از ثمرات بسیار مهم این حمل و نقل، نقش اصلی آن در ترانزیت کالا و تسهیل این امر است، حمل و نقل چند وجهی تأثیر بسزایی در عملیات ترانزیت دارد، در ترانزیت اصل مهمی به معنی گذر و عبور با حداقل هزینه تعریف شده است بنابراین باید ترکیبی از شیوه‌های حمل و نقل را با توجه به امکانات کشورهای مسیر ترانزیت یافت تا هزینه‌های جابه‌جایی و خسارت حمل کاهش یافته، ضمن آنکه سرعت حمل افزایش یابد.

مدیرعامل هلدینگ توسعه‌ترابر ایرانیان یادآور شد: دومین همایش توسعه حمل و نقل چند وجهی در شبکه تجارت ملی و بین‌المللی‌ بهمن‌ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

* لزوم تعامل دولت و بخش خصوصی برای توسعه حمل و نقل چند‌وجهی

نجفی با اشاره به فعالیت این مجموعه در انواع شقوق حمل و نقل ریلی، هوایی، دریای و جاده‌ای، ‌گفت: با دراختیار داشتن این مجموعه قطعاً حمل و نقل چندوجهی موضوع پیچیده و سختی نخواهد بود و تنها متضمن این است که یخش خصوصی و بخش‌های دولتی نظیر وزارت راه و شهرسازی، همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه توسعه حمل و نقل چندوجهی نیازمند اعتماد صاحبان کالا است، یادآور شد: این نوع حمل و نقل مزیت‌های بسیاری در افزایش سرعت جابه‌جایی حمل و کاهش هزینه‌ها دارد.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول