اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری شورای سلامت بعد از چهار ماه در کهگیلویه و بویراحمد

مصوباتی که در حوزه سلامت خاک می‌خورند/بشار همچنان پذیرای فاضلاب

نشست شورای سلامت در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد تا یک بار دیگر از مصوباتی که در حوزه سلامت از صفحه سفید کاغذ به میدان عمل نیامدند، گزارشی ارائه شود.

مصوباتی که در حوزه سلامت خاک می‌خورند/بشار همچنان پذیرای فاضلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بعد از حدود چهار ماه بالاخره شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با چندین دستور کار مهم برگزار شد تا مشخص شود مدیران در این استان برای سلامت مردم چه ایده‌ها و تصمیماتی دارند.

بررسی مصوبات شورای سلامت در جلسات قبل، نخستین دستور کار این شورا بود.

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با قرائت چندین مصوبه در حوزه سلامت از عدم اجرایی شدن آنها خبر داد.

ارائه یک برنامه آموزشی جامع از سوی نیروی انتظامی، درمان دندان معلولان از سوی بهزیستی و کلینیک امام علی (ع)، معاینات دهان و دندان دانش‌آموزان و مهدکودکی‌ها، حفاظ‌گذاری برکه‌ها و حوضچه‌های امور آب و جهاد کشاورزی، انتقال صنوف و کارگاه‌های آلاینده سطح شهر و چندین مصوبه دیگر در حوزه سلامت از جمله مصوباتی بود که تا این لحظه در حد یک مصوبه کاغذی باقی مانده و مسئولان هیچ کاری در زمینه اجرایی کردن آنها انجام ندادند.

ورود فاضلاب به رودخانه بشار!

چمن افزود: یکی دیگر از نگرانی‌های ما و مردم در حوزه سلامت موضوع آلودگی پساب‌ تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج بوده که علی‌رغم وجود چندین مصوبه در این زمینه، ولی همچنان این نگرانی وجود دارد و حتی تا 200 متر زیردست این تصفیه‌خانه در رودخانه بشار، آزمایشات نشان از آلودگی این رودخانه دارد.

وی گفت: مواد آلی و میکروب‌ها در خروجی پساب فاضلاب در این تصفیه‌خانه از حد مجاز بالاتر است و باید فکری به حال آن شود.

به گزارش فارس، در این نشست که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد، وجود چنین آلودگی را تایید کرد و آن را به تخلیه بار لجن‌کش‌ها دانست، نیک‌اقبال، معاون عمرانی استانداری این استان بیان کرد: در چندین نشست و کارگروه با حضور کارشناسان و مدیران شرکت آبفای شهری این موضوع بررسی و راهی بهتر از تخلیه بار لجن‌کش‌ها در منهول‌ها و دریچه‌های فاضلاب در یک نقطه مشخص همراه با رقیق‌سازی ارائه نشد.

راهکاری بهتر از مصوبه قبلی ارائه نشده است/ مصوبه قبلی لازم‌الاجرا است

وی، بعد از آنکه صادق‌پور مدیرعامل آبفای شهری این مصوبه را غیر قابل اجرا خواند، ادامه داد: عدم اجرای این مصوبه غیر قابل قبول است و اگر مدیری راه‌حل بهتری دارد، ارائه کند.

نیک‌اقبال وجود آلودگی در پساب تصفیه‌خانه یاسوج و ورود آن به رودخانه بشار را تنها به دلیل تخلیه فاضلاب‌های خانگی از سوی لجن‌کش‌ها ندانست و خاطرنشان کرد: بر اساس یک فرآیند و در زمان‌های مختلف این آزمایشات صورت گرفته و در همه موارد این آلودگی اثبات شده است.

سیدموسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با انتقاد تلویحی از مطرح کردن صرف مشکلات حوزه سلامت در این استان، گفت: در اینکه مشکلات فاضلاب و ورود آن به رودخانه وجود دارد، شکی نیست مهم این است که این مشکل به نحوی برطرف شود و اگر مصوبات قبلی قابل اجرا نیستند باید راهکار جدید ارائه شود.

خبرگزاری فارس به کرات خطر فاجعه زیست محیطی ورود فاضلاب به رودخانه بشار را در بخش‌های مختلف به مسئولان متولی گوشزد کرده است.

انتهای پیام/82005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول