اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مشهد:

عزت ملت ایران از هر دستاورد دیگری در مذاکرات مهم‌تر است

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مشهد با انتشار بیانیه‌ای خطاب به تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعلام کرد: با دیپلماسی انقلابی از موضع برابر و قاطع در مذاکرات ظاهر شوید و بدانید که عزت ایران از هر دستاورد دیگری مهم‌تر است.

عزت ملت ایران از هر دستاورد دیگری در مذاکرات مهم‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مشهد در بیانیه‌ای اعلام کرد: کَیْفَ وَإِن یَظْهَرُوا عَلَیْکُمْ لاَ یَرْقُبُواْ فِیکُمْ إِلاًّ وَلاَ ذِمَّةً یُرْضُونَکُم بِأَفْوَاهِهِمْ وَتَأْبَى قُلُوبُهُمْ وَأَکْثَرُهُمْ فَاسِقُونَ (سوره مبارکه توبه /آیه8)

چگونه [با مشرکان عهدشکن وفای به عهد توان کرد در صورتی که آنان اگر با شما [مسلمین] ظفر یابند مراعات هیچ علاقه‌ی خویشی و عهد و پیمان را نخواهند کرد؟ به زبان بازی و سخنان فریبنده شما را خشنود می‌کنند در صورتی که در دل جز کینه شما را ندارند و بیشتر آنان فاسق و نابکارند.

امروز نظام جمهوری اسلامی ایران نقطه اوج مبارزه و مقابله با سلطه‌گران و زورگویان عالم است. همچنان که امام خامنه‌ای (مدظله العالی) فرمودند: چالش اصلی مقابله نظام سلطه با پیام شوق آفرین انقلاب اسلامی است یعنی، خودداری از ظلم و مظلوم واقع شدن.

این بیانیه می‌افزاید: مبارزه با نظام سلطه‌ای که با ادعای کدخدایی جهان در برابر عدالت‌خواهی و حق‌طلبی ملت‌های مستضعف و مظلوم عالم ایستادگی نموده و سعی در چپاول و ویرانگری دارد به عنوان یک الگوی جهانی درآمده و منافع مستکبران را به خطر انداخته است.

این شیاطین بارها و بارها بر کشورهای جهان و منطقه ظلم‌ها روا داشته و با چشم طمع به منافعشان دست‌درازی کردند.

مدعیان حقوق بشر که در چندین سال دو جنگ جهانی به راه انداخته و همه دنیا را در آتش جنگ خود مشتعل کردند؛ تاریخچه تلخ و محنت‌باری که مایه ننگ بشریت است.

در ادامه این بیانیه آمده است: لذا همه این دشمنی‌ها و بهانه‌تراشی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران که تاکنون به کرات از سوی مستکبرین مورد هجوم سیاسی، تبلیغاتی و فرهنگی واقع شده و پیوسته هویت ملی و سیاسی و دینی این ملت را مورد مناقشه قرار می‌دهند و موارد دیگر، همه آغازی بوده است بر پروژه نبرد نرم اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی مستکبرین که ریشه در فرهنگ و اعتقادات و باورها و آرمان‌های برگرفته از اسلام ناب این ملت بزرگ دارد.

در طول عمر انقلاب اسلامی هر آنچه که بر ملت ایران تحمیل شده در جهت تامین منافع زیاده‌خواهانه مستکبرین خصوصاً آمریکا بوده که از جمله مهم‌ترین آنها کودتای 28 مرداد 1332 و روی کار آمدن رژیم منحوس پهلوی، کشتار مردم در قیام 15 خرداد 1342، ترورهای داخلی، واقعه طبس، کودتای نوژه، جنگ 8 ساله تحمیلی، فتنه 78، حوادث کوی دانشگاه، فتنه 88، ترور دانشمندان هسته‌ای و نقشه‌های شوم و شکست خورده‌ای که برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی کردند.

این بیانیه می‌افزاید: اما تاریخ گواه مقاومت، شجاعت و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی است. ما در طول تاریخ درخشان انقلاب اسلامی هر آنچه به دست آورده‌ایم از جمله پیشرفت‌های علمی، هسته‌ای و غنی‌سازی، هوا فضا، پزشکی و علوم دیگر با اتکا به نیروی ایمان و تکیه بر توان داخلی بوده است.

علیرغم عهد شکنی، حق‌ناپذیری، خودبرتربینی و فریبکاری که در تمام اقدامات آمریکایی‌ها از جمله نتیجه مذاکرات هسته‌ای گذشته از طرف آنان صورت گرفت و دیری نپایید که به تعهدشان هم عمل نکردند و بلافاصله بعد از توافق، چندین شرکت ایرانی را تحریم و حتی بالاتر از آن در تریبون‌ها ملت ایران را تهدید به حمله نظامی کردند که این یاوه‌گویی‌ها جز عیان شدن ضعف و ناتوانی و بدبختی دولت‌های خسران دیده غربی در برابر عزم و اراده ملت بزرگ ایران اسلامی نیست.

در این بیانیه آمده است: فراموش نکنید که پاسخ ملت ایران در برابر هر گونه تهدید، تهدید است و ما جوانان این مرز و بوم همراه با ندای رهبرمان می‌گوییم که هم آمریکا بداند، هم دست‌نشاندگانش و هم سگ نگهبانش رژیم صهیونیستى در این منطقه بداند؛ پاسخ ملت ایران به هرگونه تعرضى، هرگونه تجاوزى، بلکه هر گونه تهدیدى، پاسخى خواهد بود که از درون، آنها را از هم خواهد پاشید و متلاشى خواهد کرد.

آمریکا و متحدانش بدانند ما دانشجویان جوان مومن انقلابی و ملت همیشه سرافراز ایران همچون اسلاف و گذشتگان جنبش دانشجویی آرمانخواه و در راس آن استکبارستیز هستیم و در مقابل ظلم، زورگویی، قلدرمآبی و زیاده خواهی سر تسلیم فرود نخواهیم آورد و بدانید که ما لشگریان عشق با ایمانی محکم و عزمی راسخ با تکیه بر نیروی عظیم ایمان به خدا و عشق به انقلاب، امام و رهبر عزیز با تلاش مضاعف در سنگر جهاد علمی از حقوق حقه ی علمی کشور در هر زمینه‌ای بخصوص هسته‌ای دفاع و با اعتماد به استعدادهای داخلی خود می‌توانیم نیازهای کشور را برطرف کرده و با پیروی از امام امت، ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای (دامت برکاته) برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و جهانی همت می‌کنیم.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: در پایان سخنی چند با تیم مذاکره‌کننده ایران قدرتمند اسلامی. بدانید که حمایت‌های بی‌دریغ ما تحت زعامت و هدایت مقام معظم رهبری پشت سر شما است و با اراده و نیروی عظیم ایمان و باور به توانایی‌های ملت ایران و اتکا به توانمندی‌های درونی کشور و جوانان مومن و حاضر در میدان پیش بروید و با دیپلماسی انقلابی به پشتوانه صاحبان انقلاب که ملت ایرانند از موضع برابر و در عین حال قاطع در مقابل طرف مذاکره کننده ظاهر شوید. یادآوری می‌کنیم که عزت ملت ایران از هر دستاورد دیگری مهم‌تر است.

سابقه‌ای که این جماعت مذاکره‌کننده غربی دارند، موجب بی‌اعتمادی ما است و گویای عملکرد دوگانه آنها.

نمونه چندباره آن را در نقض توافقنامه و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی در عمل دیدیم و در گفتارشان شنیدیم. 

امام خامنه‌ای پیش از آن با توجه به تجارب قبلی جمهوری اسلامی در دیدار با مسئولین نظام در تیرماه فرموده بودند: به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم و آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد و غیرمنطقی هستند و در برخوردهایشان صادق نیستند. در تعامل با  دنیا هنر این است که بتوانید راه خود را ادامه دهید بدون آنکه طرف مقابل بتواند مانع حرکت شما شود."

این‌ها قائل به حق‌ناپذیری مطلق و به دنبال کسب منافع خودشان و تضعیف حرکت و رشد فزاینده الگوپذیری سایر ملل جهان از انقلاب اسلامی هستند و هر گونه جنایت را نسبت به ملت‌ها مجاز می‌دانند. لذا با توجه به این نکته که  قدرت برتر از آن اسلام است، مختصات خود را بشناسید و با هوشیاری کامل حرکت طرف مقابل را رصد کنید که در این صورت موفقیت از آن شما خواهد بود.

انتهای پیام/2202/ل/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول