اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبری وزارت ورزش:

جمعیت جوان کشور کاهش یافته است

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبری وزارت ورزش و جوانان بر لزوم توجه به اوقات فراغت جوانان با هدف توسعه ورزش و افزایش سلامت جامعه تاکید کرد.

جمعیت جوان کشور کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نشستی پژوهشی با حضور رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبری وزارت ورزش و جوانان ظهر امروز در اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد موضوع اوقات فراغت در ورزش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این دومین نشست پژوهشی برنامه ریزی شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قم بود که به مناسبت هفته گرامیداشت پژوهش با حضور رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبری وزارت ورزش و جوانان و مدیر کل ورزش و جوانان در این اداره کل برگزار شد.

بررسی نحوه گذران اوقات فراغت جوانان با تاکید بر ورزش

این نشست پژوهشی با موضوع «بررسی نحوه گذران اوقات فراغت جوانان با تاکید بر ورزش» با حضور محمدتقی حسن زاده رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبری وزارت ورزش و جوانان و عباس جهان بینی مدیر کل ورزش و جوانان همچنین کارشناسان حوزه ورزش و مسئولان هیئت‌های ورزشی استان قم به انجام رسید.

در این نشست پژوهشی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبری وزارت ورزش و جوانان در سخنانی اظهار داشت: امروزه روند تحولات اجتماعی سرعت گرفته و در عصری زندگی می‌کنیم که عصر خلاقیت، نوپردازی و ایده‌پردازی است.

محمدتقی حسن زاده عنوان داشت: با دانشی که تولید شده، هنر افراد باید این باشد که در کارهای خود قدرت نواندیشی و تفکر در عرصه‌های مختلف را داشته باشند، زیرا کشورهای پیشرفته گامی بر نمی‌دارند مگر اینکه در خصوص آن کار پژوهشی انجام داده باشند.

لزوم توجه به جوانی و تندرستی به عنوان دو نعمت با ارزش

وی در ادامه به موضوع ورزش و اهمیت آن در جامعه اشاره کرد و با یادآوری حدیثی از امیرالمومنین حضرت امام علی (ع) عنوان داشت: ایشان می‌فرمایند دو نعمت است که ارزش آنها را نمی‌دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد و آن دو نعمت جوانی و تندرستی است.

حسن زاده یاد آور شد: با وجود اینکه جمعیت کشور در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده اما جمعیت جوان کشور کاهش یافته است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبری وزارت ورزش و جوانان در ادامه به موضوع اصلی این نشست پژوهشی یعنی «بررسی نحوه گذران اوقات فراغت جوانان با تاکید بر ورزش» اشاره و بیان کرد: اگر اوقات فراغت مطلوب و کارآمدی داشته باشیم اثرات مثبتی بر تمام بخش‌های جامعه دارد، بنابراین جایگاه اوقات فراغت در جامعه ما باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

برگزاری 3 نشست پژوهشی با موضوع ورزش در هفته پژوهش در قم

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نیز در ادامه این نشست پژوهشی با تبریک هفته پژوهش به تمامی تلاشگران در این عرصه، عنوان داشت: اداره کل ورزش و جوانان به مناسبت این هفته دو نشست پژوهشی با موضوعات مختلف برگزار کرد تا گامی در مسیر رشد و توسعه ورزش برداشته باشد.

عباس جهان بینی افزود: نخستین نشست پژوهشی این اداره کل سه موضوع در برداشت که از جمله می‌توان به «بررسی واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 قانون اساسی»، «وضعیت ایمنی فضاها و اماکن ورزشی استان قم» و «بررسی و مطالعه زمین‌های با کاربری ورزشی استان قم» اشاره کرد.

وی یاد آور شد: دومین نشست پژوهشی اداره کل ورزش و جوانان نیز با موضوع «بررسی نحوه گذران اوقات فراغت جوانان با تاکید بر ورزش» برگزار شد و امیدواریم که بتوانیم با تلاش و تکاپوی جدی تری در این زمینه جامعه‌ای شاداب و پویا داشته باشیم.

انتهای پیام/2258/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول