اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

الگوی دانش‌آموزان ایرانی حضرت علی‌‌اکبر و حضرت ابوالفضل (ع) هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: الگوی دانش‌آموزان ایرانی و خراسانی حضرت علی‌اکبر و حضرت ابوالفضل (ع) هستند.

الگوی دانش‌آموزان ایرانی حضرت علی‌‌اکبر و حضرت ابوالفضل (ع) هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، سیدجواد حسینی ظهر امروز در همایش 12 هزار نفری هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزان پسر نواحی و مناطق مشهد افزود: الگوی دانش‌آموزان ما حضرت علی‌اکبر و حضرت ابوالفضل (ع) هستند.

وی تصریح کرد: ما نام این طرح فرهنگی ـ مذهبی را با تأسی به جمله قاسم‌بن‌الحسن که به عموی خود در شب عاشورا فرمودند،"احلی من العسل" انتخاب کردیم.

حسینی بیان داشت: این طرح با هدف عزاداری اربعین حسینی و پاسداشت حرکت شجاعانه اسرای کربلا به ویژه امام سجاد و زینب کبری که پیام عاشورا را به جهانیان رساندند، انجام می‌گیرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: خداوند بزرگ را شاکریم که به ما توفیق داد تا در جوار مضجع نورانی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و با همکاری اداره اوقاف، شهرداری مشهد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و راهور خراسان رضوی این همایش بزرگ مذهبی–فرهنگی را برگزار نماییم.

حسینی افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی با خانواده‌ای 12 هزار نفری از شهیدان، ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های آنان در چنین مسیری الهی و رضایی حرکت کرده و ادامه مسیر خواهد داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در بخش دیگری از سخنان خود، اعلام کرد: دانش‌آموزان جوان ما در مسیر قیام عاشورا باید بدانند جریان کربلا، یک پروژه تاریخی نیست، بلکه پروسه‌ای است که از 14 قرن پیش آغاز شده و مسیر تاریخ را می‌پیماید.

وی خاطر نشان کرد: جوانان حسینی دیار رضوی، به جهانیان اعلام می‌کنند که کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا است.

گفتنی است همایش 12 هزار نفری هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزان پسر نواحی 6گانه مشهد و منطقه تبادکان از میدان شهدا مشهد آغاز شد و هیئت‌ها و دسته‌جات با دل و جانی مملو از عشق حسینی و درد عاشورایی با حضور مسئولان استان در جوار ملکوتی ثامن‌الحجج به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/2202/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول