اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

فرزندآوری در جامعه اسلامی همان تحقق تمدن بزرگ اسلامی است

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: فرزندآوری در برهه کنونی در حقیقت تبعیت از ولایت و اسلام و همان تحقق تمدن بزرگ اسلامی است.

فرزندآوری در جامعه اسلامی همان تحقق تمدن بزرگ اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، عباس مطهری ظهر امروز در مراسمی در حسینیه ثارالله سپاه شاهرود و در جمع کارکنان این نهاد اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دو سال اخیر و 11 مورد بر تحدید نسل‌ها اشاره کرده‌اند و همه مردم و مسئولان را به توجه به این موضوع مهم دعوت کرده‌اند.

وی افزود: وضعیت فعلی رشد ما روند کاهش رشد جمعیت را نشان می‌دهد به گونه‌ای که روند رشد جمعیتی کشور از 3.9 در سال 65 به 1.29 در سال 90 رسیده است و اگر همین روند کاهش نرخ رشد را ادامه دهیم تا سال 1415 نرخ رشد ما صفر و بعد از آن هر سال جمعیت ما کاسته و رو به پیر شدن می‌رود.

فرمانده سپاه شاهرود تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب این مسئله را خطای بزرگ می‌داند و از درگاه خدا طلب بخشش و استغفار می‌کنند که نشان می‌دهد موضوع جمعیت و رشد آن چقدر برای جامعه مهم و حیاتی است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از موجودی‌های ما به تأکید رهبری نسل جوان جامعه است که با این نیرو و توان جوانی می‌تواند بسیاری از پیشرفت‌ها و تعالی‌ها را شاهد باشیم.

مطهری تأکید کرد: نسل جوان است که می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل و فصل کند و همه ما مسئول هستیم و باید این خطا را که از سال 71 شروع شده است جبران کرد.

وی با بیان اینکه نظر همه کارشناسان بر پیری جامعه ما در آینده است، افزود: محدود کردن نسل خطر بزرگی است که رهبری انقلاب بر آن تأکید دارند و باید همه ما تلاش کنیم و با فرهنگ‌سازی و تلاش برای زاد و ولد آن را مهار کنیم.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به سخنان رهبری انقلاب بیان کرد: رهبری می‌فرماید «فرزندآوری یک مجاهدت بزرگ است، فرزندآوری یکی از مهم‎ترین مجاهدت‎های زنان و وظایف زنان است، چون فرزندآوری در حقیقت هنر زن است».

وی خاطر نشان کرد: رهبری وقتی به گره‌های ذهنی اشاره می‌کنند تأکید می‌کند، باید آنها حل شود و باید جوان ما بدون دغدغه رو به ازدواج و فرزندآوری بیاورد و باید مسئولان جامعه بدان توجه جدی داشته باشند.

مطهری با اشاره به پیش‎بینی سازمان ملل در سال 2010 در خصوص جمعیت ایران گفت: سازمان ملل سه سناریو برای ما تعریف کرده است یکی سناریوی رشد بالا که در آن جمعیت ایران در سال 1430 هجری شمسی به 100 میلیون نفر می‎رسد تا ضریب زاد ولد به 2.5 برابر افزایش می‌یابد.

وی افزود: سناریوی دوم رشد متوسط است که در این سناریو در سال 1420 جمعیت ایران 86 میلیون نفر می‎شود و بعد از آن جمعیت رو به کاهش می‌گذارد و در سال 1480 شمسی به 62 میلیون نفر می‌رسد.

فرمانده سپاه شاهرود تصریح کرد: در سناریوی سوم رشد پایین پیش‌بینی شده که در سال 1420 شمسی رشد جمعیتی ما به یک می‌رسد و در سال 1480 جمعیت به 31 میلیون نفر تنزل می‌کند که 47 درصد پیران هستند.

مطهری با بیان اینکه رهبری وقتی از 150 میلیون نفر سخن می‌گویند با دلیل و منطق است، افزود: آقا تأکید دارند که ما تمام پتانسیل و منابع خدادادی و علم و پیشرفت را داریم و باید جمعیت کشور ما 150 میلیون نفر بشود.

وی با اشاره به کشورهای غربی و آمریکا که خانواده‌های پر جمعیت دارند، افزود: دشمن تلاش می‌کند با زاد و ولد نیروی انسانی خود را روز به روز بیشتر کند تا بتواند از آنها در پیشرفت کشور و قدرت دفاعی و اقتصادی خود استفاده کند.

فرمانده سپاه شاهرود گفت: آنها می‌خواهند ما را محدود و با این روش رشد جمعیتی را کنترل و کم کم نابود کنند و این یکی از شگردهای دشمنان علیه ملت‌های دیگر و به خصوص ایران اسلامی است که پرچم‎دار تمدن بزرگ اسلامی است.

وی با تأکید بر تلاش در فرهنگ‎سازی در زاد و ولد بیان کرد: باید همه ما با فرهنگ‎سازی مناسب در خانواده و جامعه در رشد جمعیتی کشور و لبیک گفتن به ندای ولایت پیش‎قدم باشیم تا بتوانیم با نیروی عظیم جامعه و نسل‌های آینده تمدن بزرگ اسلامی را تحقق بخشیم.

انتهای پیام/2249/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول