اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

حضور میلیونی زائران در کربلا نشانه عظمت سپاه امروز امام حسین (ع) است

استاد حوزه علمیه قم گفت: حضور بیش از 20 میلیون زائر در روز اربعین، شکوه و عظمت سپاه امام حسین (ع) را نشان می‌دهد.

حضور میلیونی زائران در کربلا نشانه عظمت سپاه امروز امام حسین (ع) است

حجت‌الاسلام ابوذر تهوری امروز در گفت‌وگو با فارس در قم اظهار داشت: امام حسین (ع) روز عاشورا مظلومانه به شهادت رسید اما این روزها حضور بیش از 20 میلیون زائر در روز اربعین در سرزمین کربلا عظمت و شکوه سپاه او را نشان میدهد.

استاد حوزه علمیه در بیان اهمیت زیارت اربعین گفت: مهمترین دلیل اهمیت زیارت اربعین روایات اهل‌بیت (ع) است.

وی در ادامه به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و گفت: بر اساس این روایت نشانه‌های مومن پنج مورد بوده که یکی از آن‌ها زیارت اربعین است.

تهوری در پاسخ به این سئوال که آیا مراد از زیارت، حضور فیزیکی در کربلا است، گفت: اصل زیارت تجدید عهد با امام حسین (ع) بوده و البته منظور روایت همان حضور فیزیکی است.

وی افزود: بر اساس روایات اگر کسی نتوانست به بارگاه امام برسد راه‌هایی وجود دارد که زیارت از راه دور هم کفایت می‌کند.

استاد حوزه علمیه در بیان راه‌های زیارت از راه دور گفت: خواندن زیارت اربعین پیش از ظهر این روز از کارهایی است که جامانده‌های غافله زائران امام حسین (ع) می‌توانند انجام دهند.

وی در مقایسه میان مراسم حج و زیارت اربعین امام حسین (ع) اظهار داشت: مراسم حج نشانه شکوه و عظمت اسلام است و چند میلیون نفر از شیعه و سنی در آن شرکت می‌کنند.

تهوری افزود: با توجه به اینکه سالیان سال شیعیان به دلیل حکومت کشور عراق امکان حضور در مراسم اربعین را نداشتند اما چند سالی است که این مراسم برگزار می‌شود و حضور نزدیک به 25 میلیون نفر جمعیت در کربلا شکوه سپاه امام حسین (ع) را نشان می‌دهد.

استاد حوزه علمیه این مراسم را یک برنامه تبلیغی تاثیرگذار برای شیعه دانست.

وی در خصوص علت زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده در روز اربعین اظهار داشت: اصل زیارت با پای پیاده ثواب مضاعفی دارد و این مسئله در زیارت خانه خدا یا زیارت قبور مطهر اهل‌بیت (ع) مطرح است.

تهوری با بیان اینکه زیارت با پای پیاده نشان دهنده تکریم و تعظیم زیارت شونده است، گفت: در روایات آمده است که هر قدمی که برای زیارت امام حسین (ع) برداشته می‌شود ثواب فراوانی دارد که قابل شمارش نیست.

استاد دانشگاه افزود: شیعیان نیز به یاد کاروان حضرت زینب (س) پای پیاده روز اربعین به زیارت امام حسین (ع) می‌روند تا شاید گوشه‌هایی از حال و هوای آن کاروان را درک کنند.

با فرا رسیدن اربعین حسینی، میلیون‌ها زائر و شیفته حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) از زن و مرد، پیر و جوان در همراهی با کاروان حضرت زینب (س) با پای پیاده، مسافت‌های دور را می‌پیمایند تا در کربلا با سالار شهیدان تجدید بیعت کنند.

انتهای پیام/2258/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول