اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خبر داد

پیش‌بینی درآمد 1800 میلیارد تومانی برای خراسان رضوی در بودجه 93

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته درآمدهای استان هزار و 53 میلیارد تومان بوده است، گفت: این رقم در سال جاری هزار و 497 میلیارد تومان و برای سال آینده نیز هزار و 800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

پیش‌بینی درآمد 1800 میلیارد تومانی برای خراسان رضوی در بودجه 93

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به وضعیت تخصیص اعتبارات، اولویت تخصیص را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و پرداخت مطالبات پیمانکاران دانست و افزود: در کنار استفاده صحیح از اعتبارات کنونی و اولویت‌بندی برای تخصیص آن، بهره‌گیری از سایر بودجه‌ها مانند عواید حاصل از فروش ساختمان‌های مازاد و اموال منقول و غیرمنقول در راستای عملی شدن اولویت‌های احصا شده ضروری است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی با اشاره به رخدادهای اخیر در حوزه بین‌الملل و ثبات نسبی در بهبود فضای کسب و کار، یکی از بهترین راه‌ها برای تامین منابع مالی را جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست و خواستار فعال‌تر شدن ستاد سرمایه‌گذاری استان برای تحقق این مهم شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به رشد 20.3 درصدی درآمدهای پیش‌بینی شده در لایحه بودجه 93 استان نسبت به سال جاری گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی الزاماً به معنی افزایش نرخ‌های مالیاتی نیست بلکه به معنای شناسایی واحدها به عنوان منابع جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی است که باید با نهادینه شدن فرهنگ مالیات نسبت به تحقق درآمدهای استان از این محل اقدام شود.

فروزان‌مهر با بیان اینکه سال گذشته درآمدهای استان هزار و 53 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: این رقم در سال جاری هزار و 497 میلیارد تومان پیش‌بینی و برای سال آینده نیز هزار و 800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با گسترش چتر مالیاتی علاوه بر افزایش شفافیت فعالیت‌های اقتصادی شاهد رشد بیش از پیش استان نیز خواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی گفت: رشد سه درصدی اقتصاد، مهار تورم 40 درصدی و کاهش آن تا سقف 25 درصد از جمله برنامه‌های دولت در سال 93 است که با جدیت در استان پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: جهت‌گیری بودجه 93، اختصاص اعتبار به پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد است که با توجه به 246 طرح عمرانی ملی در استان‌ها، سهم قابل توجهی از اعتبارات نیز به خراسان رضوی اختصاص خواهد یافت؛ ضمناً اعتبارات کمکی دیگر از محل فاینانس چین و صندوق توسعه ملی نیز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی و پروژه‌های تولیدی اقتصادی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول