اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس:

90 درصد قاچاق از مبادی رسمی است

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: 90 درصد قاچاق در کشور از مبادی رسمی انجام می‌شود که ما خواستار بررسی و تحلیل این وضعیت در کمیسیون اصل 90 هستیم.

90 درصد قاچاق از مبادی رسمی است

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: موضوعی که در هفته‌های گذشته در دستور کار کمیسیون اصل 90 قرار گرفته و با حضور مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد رصد و توجه قرار گرفته بحث آسیب‌های قاچاق در مناسبات اقتصادی است که به جد مشکلات و معضلات ما را افزون‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا در مبادی مختلف به ویژه مرزهای کشورمان گاه به راحتی انجام می‌شود و در این راه خود دشمنان سعی می‌کنند تا به قاچاقچیان کمک کرده و کالای خاصی را وارد کشورمان کنند تا تولید داخلی تضعیف و تعطیل شده و سپس با قطع این کالا به بحران‌آفرینی در داخل کشور کمک کنند.

افضلی‌فرد در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های استکبار جهانی در توسعه و ترویج قاچاق در داخل کشور بحران‌‌آفرینی‌های مقطعی با کمبود کالاهای خاص است که خود آنها زمانی این کالاها را به شکل فراوان وارد کشور کرده و به یکباره به محدودیت در این زمینه روی می‌آورند تا بازار داخلی ما را متشنج و بحرانی کرده و مردم را به تنگنا بیندازند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر به ماهیت اصلی قاچاق کالا و ارز توجه کنیم در این رویه نامناسب حیله‌ها و مکرهایی از سوی نظام‌های اقتصادی غرب نهفته است که می‌خواهند به هر نحوه ممکن بازار را در اختیار گرفته و ثبات یا نابسامانی آن را به دست بگیرند.

وی عنوان کرد: ‌در بودجه سال آینده تلاش مجلس و دولت بر این است تا نرخ ارز به یک شرایط ثبات و حتی رقم خاص و تک نرخی برسد تا جلوی بسیاری از نوسانات گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس یادآور شد: با توجه به اینکه 18 دستگاه در این زمینه درگیر هستند و 90 درصد قاچاق نیز از مبادی اصلی انجام می‌شود، قرار شد با هرگونه تبانی و برخی اقداماتی که بوی سوءاستفاده می‌دهد، برخورد شده و جلوی هرگونه قاچاق کالا از مبادی رسمی گرفته شود.

افضلی‌فرد گفت: استان اردبیل نیز از مناطق مرزی به شمار می‌رود که بخشی از قاچاق کالا از این استان صورت می‌گیرد که قرار شد دستگاه‌های ذیربط رویکردها و برنامه‌ریزی‌های خود را در رفع این چالش جدی جمع‌بندی کرده و ارائه کنند تا به سرعت شاهد تقلیل قاچاق و نگرانی‌های ناشی از آن باشیم.

وی پرونده دیگر این کمیسیون را پرونده‌های متعدد در مورد تصرف غیرمجاز اراضی، زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرهای مختلف کشور به ویژه شمال تهران اعلام کرد و افزود: در این زمینه قرار شده دستگاه‌های ذی‌ربط و در قدم اول دستگاه‌های دولتی جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند و خود از تصرف غیرقانونی دست بردارند.

پرونده تبانی و فساد در فوتبال همچنان پیگیری می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد پرونده فساد و تبانی در فوتبال تصریح کرد: ما به دو دلیل این پرونده را در کمال آرامش پیگیری می‌کنیم و از رسانه‌ای کردن آن پرهیز داریم چرا که معتقدیم برخی از افراد به دلیل رسانه‌ای شدن این مباحث نمی‌توانند حرف دل خود را بزنند.

افضلی‌فرد متذکر شد: ما تاکنون از اشخاص مختلف، مربیان، بازیکنان، مدیران و مسئولان دو باشگاه استقلال، پیروزی و اصحاب رسانه در این زمینه جلساتی را برگزار کرده و دیدگاه‌های آنها را شنیده و اظهاراتشان را مستند کردیم تا بتوانیم به صورت ریشه‌ای و عمیق با این موضوع برخورد کنیم.

این مسئول در پایان اذعان داشت: همچنان پرونده فساد و تبانی در فوتبال ایران مفتوح است و ما بعد از جمع‌بندی نهایی نتیجه را به مراجع و نهادهای ذیربط ارجاع می‌دهیم تا برخورد با افراد خاطی صورت بگیرد.

انتهای پیام/62001/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول