اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

5 روستای پلدختر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند

استاندار لرستان گفت: پنج روستای پلدختر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

5 روستای پلدختر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند امشب در جلسه‌ بررسی آب شرب روستاهای آلوده پلدختر در استانداری لرستان، گفت: مشکل آب آشامیدنی روستاهای شهدای تنگ فنی، چم‌گز، سراب رجب، چم‌گرداب، دره خزینه و ...باید هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه کوتاه و بلندمدت باید مشکل این روستاها حل شود، اظهار داشت: مشکل آلودگی آب شرب برخی از این روستاها به دهه‌های قبل از انقلاب برمی‌گردد.

بازوند یادآور شد: شرکت نفت و شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان موظف شدند که طی مدت کوتاهی مشکل آب شرب این روستاها را حل کنند.

این مسئول بیان داشت: طی 6 ماه آینده باید مشکل این روستاها به طور کامل برطرف شود.

در این جلسه مقرر شد، در برنامه کوتاه مدت از سوی تلمبه خانه تنگ فنی از طریق سیستم لوله‌کشی موجود و نیز به کمک تانکرهای سیار آبرسان نسبت به تأمین آب آشامیدنی اهالی روستاهای شهدای تنگ فنی و سراب رجب اقدام شود.

استاندار لرستان در این جلسه علاوه بر تأمین آب آشامیدنی مصرفی اهالی این دو روستا از طریق شبکه آب شرب بهداشتی و سالم، دستور تأمین روزانه چهار تانکر 8 هزار لیتری نیز بخشی از آب مصرفی 180 خانوار ساکن دراین دو روستا را نیز به صورت رایگان صادر کرد.

در این جلسه مقرر شد، این مشکل در قالب یک برنامه کوتاه مدت، تعداد تانکرهای حمل آب برای مصرف این دو روستا از سوی شرکت خطوط لوله نفت منطقه به 9 دستگاه افزایش داده شود.

استاندار لرستان دستور داد، برای رفع ریشه‌ای این مشکل نیز، با هماهنگی وزارت نفت، دو حلقه چاه از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی برای تامین آب شرب مصرفی این دو روستا در یک دوره زمانی حداکثر 6 ماه حفر و مشکل برای همیشه رفع شود.

برای حفر این دو حلقه چاه، علاوه بر کار کارشناسی مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار نیز از طریق منابع وزارت نفت تامین و پرداخت می‌شود.

در برنامه بلند مدت جهت رفع مشکل آب آشامیدنی این دو روستا و روستاهای چم‌گز، چم گرداب، دره خزینه و .... دستور حفر دو حلقه چاه و ایجاد سیستم لوله کشی انتقال آب توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از محل اعتبارات شرکت نفت را صادر کرد.

استاندار لرستان در خصوص آب چشمه‌های روستاهای سراب رجب  و شهدای تنگ فنی توسط شرکت نفت با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال یک دستگاه سیستم تصفیه آب تعبیه شده اقدام شود.

در این جلسه مقرر شد که آب آشامیدنی چشمه سراب رجب توسط جهاد کشاورزی استان و دانشگاه علوم پزشکی لرستان مورد آزمایش قرار گیرد و در صورت تایید نهایی ظرف مدت یک‌ماه مقدمات واگذاری آن جهت مصارف کشاورزی  فراهم شود.

براساس این گزارش این روستا در جنوب شهرستان پلدختر واقع است و به علت اینکه بیش از 45 سال است، تلمبه‌خانه این روستا نفت را به پالایشگاه‌های ‌تهران، اراک و تبریز انتقال می‌دهد، این شبکه انتقال نفت فرسوده شده است.

شهرستان پلدختر یکی از شهرستان‌های استان لرستان است که در جنوب این استان قرار گرفته، این شهرستان آب و هوای معتدل در زمستان و گرم در تابستان دارد.

انتهای پیام/85001/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول