اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

استاندار لرستان دستور رفع مشکلات آب آشامیدنی روستاهای جنوب پلدختر را صادر کرد

فرماندار پلدختر از صدور دستور استاندار لرستان نسبت به رفع مشکل آب آشامیدنی پنج روستای جنوب این شهرستان خبر داد.

استاندار لرستان دستور رفع مشکلات آب آشامیدنی روستاهای جنوب پلدختر را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، فریدون رشیدی شامگاه شنبه در نشست با خبرنگاران در پلدختر افزود: به دنبال بررسی مشکلات آب آشامیدنی روستاهای سراب رجب، شهدای تنگ فنی، چم گز، چم گرداب، دره خزینه و ... استاندار لرستان در جلسه بررسی مشکل آب روستاهای سراب رجب و شهدای تنگ فنی شهرستان پلدختر تشکیل داد.

وی تصریح کرد: این جلسه با حضور معاون عمرانی استانداری، مدیران کل استان و مسئولان شرکت نفت، براساس یک کار کارشناسی و علمی مشکل آلودگی آب منطقه تنگ فنی پلدختر در قالب دو برنامه کوتاه و بلندمدت به صورت ریشه‌ای حل می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه در این جلسه  تصمیماتی راه‌گشا و دستورلازم توسط استاندار در جهت رفع مشکل روستاهای جنوب پلدختر گرفته و صادر شد.

وی با بیان اینکه آلودگی موجود در منابع آبی این دو روستا، براساس اسناد و مدارک موجود به چند دهه قبل و پیش از انقلاب برمی‌گردد، گفت: در این جلسه مقرر شد، در برنامه کوتاه مدت از سوی تلمبه خانه تنگ فنی از طریق سیستم لوله کشی موجود و نیز به کمک تانکرهای سیار آبرسان نسبت به تامین آب آشامیدنی اهالی روستاهای شهدای تنگ فنی و سراب رجب اقدام شود.

این مسئول افزود: استاندار لرستان در این جلسه علاوه بر تامین آب آشامیدنی مصرفی اهالی این دو روستا از طریق شبکه آب شرب بهداشتی و سالم، دستور  تامین روزانه چهار تانکر 8 هزار لیتری نیز بخشی از آب مصرفی 180 خانوار ساکن در این دو روستا را به صورت رایگان صادر کرد.

فرماندار پلدختر گفت: مقرر شد، این مشکل در قالب یک برنامه کوتاه مدت، تعداد تانکرهای حمل آب برای مصرف این دو روستا از سوی شرکت خطوط لوله نفت منطقه به 9 دستگاه افزایش داده شود.

وی افزود: استاندار لرستان دستور داد، برای رفع ریشه‌ای این مشکل نیز، با هماهنگی وزارت نفت، دو حلقه چاه از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی برای تامین آب شرب مصرفی این دو روستا در یک دوره زمانی حداکثر شش ماه حفر و مشکل برای همیشه رفع شود.

فرماندار پلدختر گفت: برای حفر این دو حلقه چاه، علاوه بر کار کارشناسی مبلغ 10 میلیارد ریال  اعتبار نیز از طریق منابع وزارت نفت تامین و پرداخت می‌شود.

رشیدی افزود: در برنامه بلند مدت جهت رفع مشکل آب آشامیدنی این دو روستا و روستاهای چم گز، چم گرداب، دره خزینه و .... دستور حفر دو حلقه چاه و ایجاد سیستم لوله کشی انتقال آب توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از محل اعتبارات شرکت نفت را صادر کرد.

وی تصریح کرد: استاندار لرستان در خصوص آب چشمه‌های روستاهای سراب رجب  و  شهدای تنگ فنی توسط شرکت نفت با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال یک دستگاه سیستم تصفیه آب تعبیه شده اقدام شود.

فرماندار پلدختر گفت: در این جلسه مقرر شد که آب آشامیدنی چشمه سراب رجب توسط جهاد کشاورزی استان و دانشگاه علوم پزشکی لرستان مورد آزمایش قرار گیرد و در صورت تایید نهایی ظرف مدت یک‌ماه مقدمات واگذاری آن جهت مصارف کشاورزی  فراهم شود.

انتهای پیام/2304/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول