اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش نماینده مردم اهواز در مجلس به انتقال آب کارون

‌نمایندگان خوزستان اجازه انتقال آب کارون را با طرح‌های ‌غیر‌کارشناسی آقایان نمی‌دهند‌

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت:‌ ‌نمایندگان خوزستان اجازه انتقال آب کارون را با طرح‌های‌ غیر‌کارشناسی آقایان نمی‌دهند‌.

‌نمایندگان خوزستان اجازه انتقال آب کارون را با طرح‌های ‌غیر‌کارشناسی  آقایان نمی‌دهند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید شریف حسینی در سخنرانی علمی «انتقال آب کارون و چالش‌های آن» که ظهر امروز در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اهواز برگزار شد اظهار کرد: برای مسئولانی که خود را خوزستانی می‌دانند اما ارزش پست و مقام را از خوزستان بالا‌تر می‌بینند متأسف هستم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بر اتحاد مردم و مسئولان خوزستان برای جلوگیری از انتقال آب کارون تاکید کرد و گفت: در بحث انتقال آب کارون مهم‌ترین موضوع این است که ما مرکزیت در این موضوع نداریم، راستگویان پراکنده‌ای هستیم که دروغگویان متحد در مقابل ما قرار دارند که با اتحاد حرف خود را به کرسی می‌نشانند.

وی با بیان اینکه مسئولان خوزستانی باید ترس خود را کنار بگذارند و با مردم باشند تصریح کرد: این مسئولان باید با تفکر به آینده خوزستان از حق آینده مردم این سرزمین دفاع کنند و به فکر نسل آینده باشند زیرا از نظر علمی ثابت شده که ما در آینده دچار بحران می‌شویم.

حسینی با طرح این سئوال که آیا در خوزستان وضعیت رفاهی خوبی است که بحث انتقال آب را مطرح می‌کنید؟ ادامه داد: در سال 75، خوزستان 3 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت داشت این رقم در سال 85 به 4 میلیون و 800 هزار نفر رسید.

وی اضافه کرد: یعنی نرخ رشد جمعیت خوزستان در سال 75، برابر با 1/33 درصد بود و در کشور 1/66 درصد و در سال 85 نیز در خوزستان 1/17 درصد و در کشور 1/29 درصد بود که این ارقام نشان می‌دهد نرخ رشد جمعیت در خوزستان نسبت به کل کشور کاهش داشته است.

نماینده مردم اهواز در مجلس موضوع دوم را مسئله اشتغال و بیکاری در استان بیان کرد و گفت: رشد شاغلان در خوزستان برابر با 1/9 درصد و در کشور 2/3 درصد است که در اینجا باز هم کاهش رشد اشتغال در خوزستان را نسبت به آمار کشوری می‌بینیم.

وی به آمارهای دروغی که در چند سال گذشته از خوزستان به مرکز ارسال می‌شد اشاره کرد و افزود: در سال 83 نرخ بیکاری در خوزستان 18 درصد و در کشور 10/4 درصد بود و آماری که در سال 86 نرخ بیکاری در کشور به 11/9 افزایش یافت و آماری که از خوزستان خارج شد نرخ بیکاری را 1/6 درصد نشان می‌داد یعنی که بیکاری در خوزستان کاهش و در کشور افزایش یافته است.

حسینی خاطر نشان کرد: این آمارهای دروغ باعث می‌شود که اگر بخواهند کارخانه‌ای بسازند این کارخانه را در استان‌هایی که نرخ بیکاری بیشتری داشته باشد احداث می‌کنند.

وی اضافه کرد: در استان‌های دیگر آمارسازی‌ها به نفع مردم است اما در خوزستان مسئولان برای اینکه چند صباحی بیشتر بمانند آمارهای کذب ارائه می‌دهند.

نماینده مردم اهواز به منابع عظیمی که در خوزستان وجود دارد اشاره کرد و گفت: خوزستان از نظر تولید نفت، گاز، آب شیرین و کشاورزی در رتبه اول کشور قرار دارد، چهار درصد مساحت و 6/5 درصد جمعیت را تشکیل داده است.

وی عنوان کرد: در مقابل این همه منابع عظیم امید به زندگی پایین‌تر از سطح کشور، رتبه 31 از نظر قبولی در امتحانات متوسطه آموزش و پرورش، کمترین پس انداز به دلیل بالا بودن سطح عمومی قیمت‌ها در خوزستان وجود دارد.

حسینی با بیان اینکه محاسبه آقایان از میزان آورد سالانه یعنی 21 میلیارد مترمکعب آب به استان غلط و غیرعلمی است تصریح کرد:، رقم واقعی 13/4 میلیارد متر مکعب است به علاوه سالانه 100 میلیون متر مکعب زهاب‌های مختلف کشاورزی، شهری و صنعتی دارد وارد کارون می‌شود.

حسینی خطاب به رئیس محیط زیست کشور اظهار کرد: خانم ابتکار شما که نمایشی به خوزستان آمدید چرا به تعهدات خود عمل نمی‌کنید؟

وی بیان کرد: چرا کسانی که از یک استان در وزارت هستند نگاه‌شان منطقه‌ای است و با هر ترفندی می‌خواهند آب را منتقل کنند؟

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما برای احیای خوزستان و کارون در کنار یکدیگر هستیم تا جلوی طرح‌های غیر کار‌شناسی کسانی را که منطقه‌ای نگاه می‌کنند بگیریم و در ‌‌نهایت سمفونی مرگ کارون را ما باید متوقف کنیم.

انتهای پیام/72011/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول