اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خبر داد

تأمین 2 میلیارد دلار فاینانس خارجی قطار برقی تهران ـ مشهد

استاندار خراسان رضوی به مذاکرات اخیر سرمایه‌گذار خارجی پروژه قطار برقی تهران ـ مشهد اشاره کرد و گفت: اعتبار 2 میلیارد دلاری مورد نیاز آن از طریق فاینانس خارجی تامین شده و تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

تأمین 2 میلیارد دلار فاینانس خارجی قطار برقی تهران ـ مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در هشتمین جلسه ستاد پیگیری طرح‌های مهم و محرک توسعه استان، مشکلات پروژه‌های برقی کردن قطار مشهد ـ تهران و کنارگذر شمالی مشهد با حضور استاندار بررسی شد.

محمدحسین فروزان‌مهر در این جلسه با اشاره به اینکه اجرای پروژه برقی کردن قطار مشهد ـ تهران از جمله مطالبات مقام عظمای ولایت بوده، افزود: 40 درصد ناوگان حمل و نقل ریلی کشور مربوط به استان است و همه ساله تعداد قابل توجهی از زائران از این طریق به مشهد سفر می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه سالانه 347 میلیون لیتر مصرف سوخت دیزل و آلودگی زیست محیطی به میزان 59 درصد کاهش می‌یابد، افزود: براساس پیش‌بینی‌ها، پروژه قطار برقی مشهد ـ تهران در 36 ماه به بهره‌برداری می‌رسد و سالانه 34 میلیون نفر و 10 میلیون تن بار جابه‌جا خواهند شد.

به گفته وی، اجرای پروژه یادشده از جمله اولویت‌های دولت جدید در بخش حمل و نقل ریلی به شمار می‌رود و باید از این ظرفیت در راستای تسریع در آغاز عملیات اجرایی آن اقدام شود.

استاندار خراسان رضوی به مذاکرات اخیر سرمایه‌گذار خارجی پروژه اشاره و تصریح کرد: اعتبار 2 میلیارد دلاری مورد نیاز آن از طریق فاینانس خارجی تامین شده و تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات پروژه کنارگذر شمالی مشهد اظهار داشت: با توجه به زائرپذیری بالا و جایگاه استان در زمینه صادرات و ترانزیت کالا، خراسان رضوی با 111 کیلومتر آزادراه، سهمی 0.09 درصدی از آزادراه‌های کشور دارد.

فروزان‌مهر به افتتاح زودهنگام پروژه کنارگذر شمالی مشهد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: برای تکمیل و تحویل قطعی آن به پلیس راه‌های استان 65 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای پروژه یادشده به صورت مشارکتی انجام می‌شود، گفت: 50 درصد هزینه آن توسط شرکت ساخت و توسعه آزادراه‌های وزارت راه و شهرسازی و بقیه به طور مساوی از سوی سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی و بانک ملی تامین شده است.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول