اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره عقیدتی سیاسی صنایع دفاع:

هنوز در کشور به مفاهیم کاربردی قرآن دست پیدا نکرده‌ایم

رئیس اداره عقیدتی سیاسی صنایع دفاع با بیان اینکه در طول 34 سال گذشته در نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت‌های عظیمی برای ترویج قرآن انجام شده است، گفت: هنوز در کشور به مفاهیم کابردی و چاره‌ساز قرآن دست پیدا نکرده‌ایم.

هنوز در کشور به مفاهیم کاربردی قرآن دست پیدا نکرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌باقر ابراهیمی در جشنواره قرآنی وزارت دفاع در منطقه خراسان‌ اظهار کرد: انسان وقتی به قرآن رجوع می‌کند و خود را در محضر آن قرار می‌دهد مثل سیاره‌ای است که در مدار خودش قرار گرفته باشد.

وی تصریح کرد: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با قرآن حرکت کردند و با آن دین خدا را ترویج ‌دادند؛ وظیفه ما نیز این است که به قرآن رجوع کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در طول 34 سال گذشته در نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت‌های عظیمی برای ترویج قرآن انجام شده است، اظهار کرد: باید اعتراف کنیم که هنوز ‌برای قرآن کاری نکرده‌ایم‌ چرا که قرآن در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها غریب است و هنوز در کشور به مفاهیم کابردی و چاره‌ساز آن دست پیدا نکرده‌ایم.

ابراهیمی با گلایه نسبت به کوتاهی در مورد عمل نکردن به دستورات قرآن گفت: قرآن علاوه بر طرح مباحث اخلاقی، احکام و اعتقادات، اصولی برای اداره جامعه به داده و ما را راهنمایی کرده است ولی هنوز از آن استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید برای ‌توسعه جامعه اسلامی‌ به سمت قرآن حرکت کنیم، ‌تأکید کرد: وظیفه ما این است که در مقابله با دشمنان، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم فقط و فقط به قرآن مراجعه کنیم چرا که راه علاج قرآن است.

ابراهیمی توسعه، رشد و امنیت کشور و جوانان را در مراجعه به قرآن امکان‌پذیر دانست و گفت: انسان باید همیشه در محضر قرآن باشد‌ و شروع روز مسئولان و مردم با قرآن باشد.

وی گناه نکردن را یکی دیگر از راه‌های انس با قرآن دانست و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در معرض نور قرآن قرار بگیریم باید از گناه کردن فاصله بگیریم.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول