اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

برنامه‌ریزی اعضای ستاد اقامه نماز متناسب با شرایط روز باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه برنامه‌های طراحی شده توسط اعضای ستاد اقامه نماز باید، مبتکرانه و خلاقانه باشد، گفت: اعضای این ستاد باید متناسب با شرایط روز، برنامه‌ریزی کنند.

برنامه‌ریزی اعضای ستاد اقامه نماز متناسب با شرایط روز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدتقی پاکزاد ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه جلسات ستاد اقامه نماز باید به صورت کارا و فعال پیگیری شود، اظهار داشت: مسائل نماز جماعت باید به صورت منسجم‌تر و در چارچوب مشخص انجام بپذیرد.

وی با بیان اینکه، در بحث نماز باید جزو راسخون بود: گفت: باید به صورت قلبی و اعتقادی بر اساس آنچه در دین مبین اسلام تاکید شده و وظیفه ما است، کار کنیم.

پاکزاد، در ادامه با بیان اینکه اقامه نماز بهترین بستر برای خودسازی است، گفت: بحث اقامه نماز از نظر سخت‌افزاری و هم از نظر نرم افزاری باید در وجود همه افراد نهادینه شود و همچنین در تشکیلات و دستگاه‌های اجرایی جاری و ساری شود.

وی با بیان اینکه تنها لقلقه لسان در خواندن نماز صحیح نیست و بهترین لفظ اقامه نماز است، گفت: بهترین آثار نماز ترغیب به نیکی ها و بازدارندگی از زشتی‌هاست.

پاکزاد در ادامه با اشاره به اهمیت چگونگی بروز و ظهور اقامه نماز، بیان کرد: اقامه نماز اول وقت باید به شکل عملی در زندگی روزمره مشاهده شود، که در این صورت تاثیرات مثبتی نیز در رفتار و اخلاق انسانی دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت شرکت در نمازهای جماعت، گفت: کیفیت نمازهای جماعت باید بهتر شده و همزمان با حضور قلب و توجه به خداوند متعال شکل بگیرد.

پاکزاد با بیان اینکه اقامه باید به گونه‌ای باشد که حضور خداوند رحمان را در طول زندگی روزمره حس کنیم و در رفتارهایمان به دستورات آن توجه کنیم افزود: وظیفه ذاتی ماست تا حضور خداوند را در تصمیمات و اعمال خود و همه تشکیلات‌ و متن زندگیمان، نشان دهیم، چرا که تعمیق باورهای دینی، تقویت جایگاه فریضه نماز و گسترش آن را به دنبال خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به رسیدگی به برگزاری امور نماز در ادارات در سالهای گذشته، اظهار کرد: مسائل نماز جماعت  باید به صورت منسجم‌تر و در چارچوب مشخص انجام بپذیرد.

وی در ادامه با خاطر نشان کردن اینکه باید در کارها خلوص نیت وجود داشته باشد، گفت: ادای دین وظیفه ماست و باید در این راه با تمام توان حرکت کنیم به طوری که منجر به نتیجه مثبت شده و از ظواهر خارج شویم.

پاکزاد با تاکید بر اینکه برنامه‌های طراحی شده توسط اعضای ستاد اقامه نماز باید، مبتکرانه و خلاقانه باشد، گفت: اعضای این ستاد باید متناسب با شرایط روز، برنامه‌ریزی کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اهمیت دادن به مقوله نماز از سنین کودکی و نوجوانی خاطر نشان کرد: اعضای ستاد اقامه نماز و دستگاه‌های متولی این امر، به منظور گسترش فرهنگ نماز و احکام در بین خانواده کارکنان و اقشار نوجوان و جوان باید یک ارتباط و تعامل جدی، منسجم و برنامه‎ریزی شده با یکدیگر داشته باشند و با استفاده از مربیان کارآزموده و دلسوز به این مهم نایل آیند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول