اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

ضرب‌الاجل پاکستان برای شناسایی اعضای «بلک واتر» در این کشور

دولت پاکستان پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حضور اعضای شرکت «بلک واتر» در این کشور، به نیروهای امنیتی این کشور یک هفته مهلت داد اعضای این گروه را شناسایی و دستگیر کنند.

ضرب‌الاجل پاکستان برای شناسایی اعضای «بلک واتر» در این کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، طبق گزارش سرویس‌های امنیتی پاکستان شرکت امنیتی بلک واتر همچنان در حال فعالیت در این کشور می‌باشد.

طبق این گزارش، اعضای این شرکت از عوامل اصلی ترور «نصیرالدین حقانی» از سران «شبکه حقانی» هستند.

نصیرالدین حقانی فرزند «جلال‌الدین حقانی» رهبر سابق شبکه حقانی بود که تأمین مالی این گروه را نیز به عهده داشت.

وی چندی پیش به طرز مرموزی در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان ترور شد.

این در حالی است که محل برگزاری مراسم ختم وی که یک مسجد در مناطق قبایلی بود نیز هدف حمله پهپادهای آمریکایی قرار گرفت که در این حمله نیز تعدادی از اعضای شبکه حقانی کشته شدند.

شبکه حقانی از جمله گروه‌های شبه‌نظامی فعال در پاکستان است که تاکنون عملیات‌های مرگباری برضد نیروهای خارجی، به ویژه آمریکایی‌ها، در افغانستان انجام داده است.

گفته می‌شود که نیروهای امنیتی پاکستان از طریق ردیابی یک شماره مشکوک تلفن همراه از جزئیات ترور نصیرالدین حقانی آگاه شدند.

طبق این گزارش، سه فرد مسلح موتور سیکلت سوار روز 11 نوامبر سال جاری میلادی، نصیرالدین حقانی را در منطقه «بهاره کهو» واقع در اسلام‌آباد تعقیب و در یک موقعیت مناسب به سوی وی آتش گشودند. پس از این حادثه، یکی از مجرمان سعی کرد با تلفن همراه از صحنه جنایت و جسد حقانی فیلمبرداری کند اما راننده نصیرالدین حقانی موفق شد تلفن همراه را از چنگ فرد مورد نظر درآورد.

این در حالی است که تجمع مردم در محل حادثه باعث شد که افراد مسلح بدون پس گرفتن تلفن همراه از محل متواری شوند.

نیروهای امنیتی بعد از تحقیق روی تلفن همراه که مهمترین مدرک بدست آمده از صحنه جنایت بود متوجه شدند افراد مسلح با سازمان بلک واتر در ارتباط بوده‌اند.

«چودری نثار‌علی‌خان» وزیر کشور پاکستان به محض اطلاع یافتن از حضور بلک واتر در پایتخت، دستور داد پلیس اسلام‌آباد تحقیقات خود را درباره خانه‌هایی که ممکن است اعضای بلک واتر در آن مخفی شده باشند آغاز کند و اگر صاحبان این خانه‌ها همکاری نکنند مجرم شناخته شوند.

بر اساس این گزارش، پلیس تا یک هفته وقت دارد اعضای بلک واتر را شناسایی کند.

چودری نثار‌علی‌خان تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم بلک واتر یا گروه‌های وابسته به سایر کشور‌ها در پاکستان فعالیت کنند.

وی از مردم خواست اگر اطلاعاتی در زمینه حضور نیروهای بلک واتر در برخی مناطق مسکونی دارند این اطلاعات را در اختیار پلیس قرار دهند.

بلک واتر یک شرکت امنیتی است که در سال 1998 توسط برخی از اعضای سابق نیروی دریایی آمریکا و با هدف جاسوسی و انجام عملیات‌های نظامی در نقاط جنگی و بحران‌زده جهان تأسیس شد.

این شرکت در سال 2009 فعالیت گسترده‌ای در پاکستان داشت و دست به عملیات‌های تروریستی در شهرهای مختلف این کشور زده بود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول