اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان اردبیل:

کیفیت‌بخشی به رسانه‌های محلی با حمایت‌های مسئولان امکان‌پذیر است

عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: افزودن بر کیفیت رسانه‌های محلی با حمایت‌های مسئولان امکان‌پذیر است و این می‌تواند یکی از شاخص‌های رشد فرهنگی استان اردبیل تلقی شود.

کیفیت‌بخشی به رسانه‌های محلی با حمایت‌های مسئولان امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هادی صباغی صبح امروز در جلسه هیئت مدیره خانه مطبوعات با استاندار اردبیل با اشاره به بی‌نظمی‌های موجود در پخش آگهی‌های دولتی اظهار داشت: علیرغم تاکیدات متعدد مبنی بر توزیع کلیه آگهی‌های دولتی از طریق ارشاد اسلامی متاسفانه توجه جدی به آن صورت نگرفته است و برخی از رسانه‌های محلی از این موضوع آسیب می‌بینند.

وی خواستار ساماندهی آگهی‌های دولتی شد و تصریح کرد: این امر موجب می‌شود تا آگهی‌های دولتی با در نظر گرفتن اصل مهم عدالت و مساوات در میان نشریات محلی توزیع شود و بتواند به اقتصاد آنان کمک کند.

صباغی یادآور شد: رسانه‌ها با همراهی مسئولان می‌توانند در رفع معضلات اساسی نظیر ترافیک و پروازهای فرودگاه‌های اردبیل کمک شایسته‌ای انجام دهند.

خزانه‌دار خانه مطبوعات استان اردبیل افزود: افزودن بر کیفیت رسانه‌های محلی با حمایت‌های مسئولان امکان‌پذیر است و این می‌تواند یکی از شاخص‌های رشد فرهنگی استان اردبیل تلقی شود.

این مسئول تصریح کرد: توجه جدی به مطالبات رسانه‌ها نقش‌آفرینی آنان را در پی دارد و می‌تواند به توسعه منطقه کمک کند.

عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان اردبیل بیان داشت: از مدت‌ها قبل بحث احداث مجتمع مطبوعاتی در استان اردبیل مطرح شده است اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی گفت: از استاندار اردبیل درخواست می‌کنیم احداث مجتمع مطبوعاتی را در زمینی با کاربری فرهنگی به سرانجام برساند تا رسانه‌های استان اردبیل از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فعال رسانه‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: ما در ارتباطات با تفکرات ساده انگارانه موفق نخواهیم بود بلکه باید با تزریق فکرهای ارزشمند پیش رویم تا بتواند به تحولات فرهنگی منجر شود.

ایوب تقوی‌طلب گفت: باید استفاده مطلوبی از کارگروه‌هایی صورت بگیرد که با هم‌افزایی بتوانند روابط را تقویت کرده و فکر را اشاعه دهند و کمک کنند تا هیچ فکر تاثیرگذاری بسته و ابتر نماند.

وی افزود: مطبوعات مانند تیغ دو لبه هستند که یک لبه آن به اجتماع و لبه دیگر آن به خود رسانه ها متوجه است.

مدیر مسئول نشریه محلی تصریح کرد: اگر کمی خودمان را مورد نقد قرار دهیم رسانه های محلی ما گاها دچار برخی انحرافات شده‌اند که البته می‌توان مسیر انحراف را مسدود ساخت.

تقوی‌طلب با بیان اینکه همه اصناف برای خود تشکل‌های محکم و مهمی دارند، ادامه داد: تشکل‌های مطبوعاتی به دلیل مشکلاتی که در مدیریت مطبوعات وجود دارد با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند که باید چاره‌جویی موثری اندیشیده شود.

وی به نقش روابط عمومی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید در تعاملات اجتماعی با رسانه‌ها مقابل هم قرار نگیرند، بلکه آنها را در کنار خود احساس کنند.

فعال رسانه‌ای اردبیل از مطبوعات محلی با عنوان خط شکن یاد کرد و گفت: در تمام عرصه‌ها مطبوعات محلی با قدرت وارد شده‌اند و امور را پیش برده و به روشنگری پرداخته‌اند، اما در بیشتر موارد متاسفانه مورد بی‌مهری هم قرار گرفته‌اند.

تقوی‌طلب تخصص را در حوزه رسانه امری مهم و ضروری اعلام کرد و از مجوزهای بی‌حساب و کتاب انتقاد کرد و ابراز داشت: این مجوزها موجب شده است تا هر فردی وارد عرصه اطلاع‌رسانی شود و قدرت تاثیر را از این حوزه بگیرد، ضمن اینکه متخصصان اطلاع‌رسانی را نیز در دریای بی‌تخصصی خود غرق می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود بر اتحاد و همدلی جامعه رسانه‌ای استان تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد با کاستن از مشکلات آنان اجتماع بتواند بهره مناسبی از تحلیل‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها و نقدهای رسانه‌ها ببرند.

انتهای پیام/62004/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول