اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل اعلام کرد

تلاش برای ایجاد مجتمع مطبوعاتی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: برای ایجاد مجتمع مطبوعاتی با مشارکت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار عملی باید صورت بگیرد تا از زمین دارای کاربری فرهنگی امکان احداث این مجتمع فراهم شود.

تلاش برای ایجاد مجتمع مطبوعاتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل اظهار داشت: نقد وظیفه اصلی مطبوعات است اما باید این نقد توام با کارشناسی و ارائه راهکارها باشد.

وی تصریح کرد: در برخی موارد دیده می‌شود که شایعات بیشتر از واقعیت‌ها بر روی افراد و برنامه‌ها مانور می‌دهند و این موضوع افکار عمومی را دچار تردید می‌کند که برچیدن بساط شایعات می‌تواند تردیدها را از بین ببرد.

رئیس شورای اداری استان یادآور شد: رسانه‌های استان اردبیل باید سعی کنند تا غبار شایعه را از چهره واقعیت‌ها بزدایند و با حرکت‌های روشنگرانه به پیشبرد امور کمک کنند.

خدابخش با اشاره به مشکلات موجود در بخش‌های مختلف ادامه داد: موانع و مشکلات باید به درستی شناسایی و مطرح شوند و برنامه‌ریزی مناسبی برای رفع آنها تدوین شود چرا که در یک لحظه نمی‌توان تمام مشکلات را از میان برداشت.

این مسئول افزود: همه باید به کار کارشناسانه بها بدهند و این امر زمانی تاثیرگذار است که اطلاعات درست باشد و انتقادات هم از سر دلسوزی و به منظور کاستن از نارسایی‌ها مطرح شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت‌ها وقتی بر سرکار می‌آیند پیگیری مطالبات مردم را مدنظر قرار می‌دهند و ما نیز در دولت تدبیر و امید تلاش داریم تا برنامه‌های این دولت را پیش برده و مطالبات به حق مردم را جوابگو باشیم.

خدابخش با بیان اینکه به دنبال نهادینه کردن منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در اردبیل هستیم، تاکید کرد: مشی اصلی این دولت تعامل است و ما سعی خود را به کار گرفته‌ایم تا همه تغییرات مدیریتی و برنامه‌ها بر همین مبنا انجام شود.

وی با بیان اینکه به زودی در سطح استانداری شاهد برخی تغییرات معاونان و مدیران خواهیم بود، گفت: این تغییرات با در نظر گرفتن اصل تعامل و کار کارشناسی انجام می‌شود تا بتواند برنامه‌های دولت را با در نظر گرفتن شایستگی‌ها پیش ببرد.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه همه روحیه‌ها باید خیرخواهانه باشد، ابراز داشت: مطبوعات باید فرصت تبلیغ روحیه‌های خیرخواهانه را به شیوه‌ای پسندیده انجام دهند و چنان باشد که همه بخش‌ها از این روحیه برخوردار شوند.

رئیس کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه ادبیات اشتغال و سرمایه‌گذاری نیاز امروز اردبیل است، یادآور شد: باید با جذب سرمایه‌گذاران هم در توسعه استان جهش ایجاد کنیم و هم معضل بیکاری را با افزودن بر میزان اشتغال مهار کنیم و این امور ممکن نیست مگر با مشارکت همه گروه‌ها که حضور رسانه‌ها باید پررنگ‌تر باشد.

خدابخش همچنین با اشاره به مشکلات جامعه مطبوعاتی استان افزود: برای ایجاد مجتمع مطبوعاتی با مشارکت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار عملی صورت بگیرد تا از زمین دارای کاربری فرهنگی امکان احداث این مجتمع فراهم شود.

این مسئول با استقبال از برگزاری جلسات ماهانه با خانه مطبوعات استان اردبیل و قول مساعد برای برگزاری نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول نشریات محلی در هفته آینده، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با تشکیل اتاق‌های فکر از شخصیت‌های مطبوعاتی استان اردبیل استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود با بیان اینکه حضور خبرنگاران در سفرهای خارجی هیئت‌های استانی می‌تواند موثر باشد، اظهار داشت: همه مدیران و روابط عمومی‌ها باید سعی کنند در تعامل با رسانه‌ها از پنهان‌سازی کارها و آمارها دوری کرده و از ظرفیت آنها نهایت استفاده را در ایجاد امید عمومی داشته باشند.

انتهای پیام/62004/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول