اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل:

دکه‌های مطبوعاتی در اختیار مطبوعاتی‌ها قرار گیرد

رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: اگر دکه‌های مطبوعاتی در اختیار مطبوعاتی‌ها قرار گیرد دیگر شاهد آن نخواهیم بود که هر دکه تبدیل به سوپرمارکتی کوچک شود و می‌توان شاهد بود آنان عرضه فرهنگ را به جای فروش آدامس و سیگار ترجیح دهند.

دکه‌های مطبوعاتی در اختیار مطبوعاتی‌ها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهامت هدایت صبح امروز در جلسه هیئت مدیره خانه مطبوعات با استاندار اردبیل اظهار داشت: عقب‌ماندگی استان اردبیل موضوعی است که کسی برای این سئوال پاسخی نداده است و رسانه‌ها در تلاش هستند تا زوایای این موضوع را آشکار کنند تا شاید افق جدیدی در پیش روی این حوزه و افراد فعال این آن گشوده شود.

وی با اشاره به آسیب‌های توسعه استان افزود: عدم علت جویی مردم از علل آسیب‌های توسعه اردبیل است چرا که جایی که مردم ضعف‌ها را پرس و جو نمی‌کنند رسانه‌ها نقش مهمی را بازی کرده و گاهاً به صورت تخصصی به استیضاح مسئولان می‌پردازند و انتظار دارند تا پاسخ شایسته‌ای دریافت دارند.

رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل تصریح کرد: ضعف‌های مدیریتی و وابستگی به میز‌های مدیریتی موجب نخبه‌کشی در این استان شده و اجازه عرض اندام به آنها را نداده است.

هدایت ادامه داد: توسعه استان دغدغه اصلی رسانه‌های اردبیل است چرا که با وجود استعدادهای فراوان هنوز استفاده مناسبی از آنها صورت نگرفته است.

این مسئول ابراز داشت: به نظر می‌رسد که دست‌هایی نامریی وارد تصمیم‌گیری‌های کلان استانی شده و اجازه نمی‌دهند این استان در مسیر رشد با قوت پیش برود چرا که احساس می‌شود در این صورت منبع ارتزاق آنان قطع خواهد شد.

مدیر مسئول نشریه محلی همچنین با اشاره به مشکلات حوزه رسانه استان اردبیل نیز گفت: خانه مطبوعات در تلاش است تا با شناختی دقیق از معضلات بر آن فائق آید اما واقعیت این است بدون حمایت این امر مهم تحقق پیدا نخواهد کرد.

هدایت به ایجاد روزنه امید در مطبوعات با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اشاره کرد و یادآور شد: اگر چراغ این امید زنده بماند مطبوعات نیز همچنان با قدرت به بیان مشکلات مردم و معضلات منطقه خواهند پرداخت و در کنار مسئولان نقش خود را ایفا خواهند کرد.

وی با تاکید بر حفظ شأن و جایگاه مطبوعات عنوان کرد: جامعه مطبوعاتی استان اردبیل از نیروهای ارزشمند فکری زیادی برخوردار است که مدیران می‌توانند از آنان در انجام مسئولیت‌ها استفاده کرده و اتاق‌های فکر متعددی را تشکیل دهند.

رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل با درخواست از استاندار اردبیل برای حضور خبرنگاران در سفرهای خارجی هیئت‌های اعزامی از منطقه بیان داشت: معضل عمده بیشتر رسانه‌های استان اردبیل نداشتن دفتر مناسب است که ناشی از عدم وجود درآمد مشخص است که از مسئولان انتظار داریم با در نظر گرفتن چاره‌ای عملی در حل این مشکل فعالان حوزه رسانه و مطبوعات را مساعدت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هدایت در پایان سخنان خود ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی با اولویت رسانه‌های استان اردبیل را خواستار شد و ادامه داد: اگر دکه‌های مطبوعاتی در اختیار مطبوعاتی‌ها قرار گیرد دیگر شاهد آن نخواهیم بود که هر دکه تبدیل به سوپرمارکتی کوچک شود و می‌توان شاهد بود آنان عرضه فرهنگ را به جای فروش آدامس و سیگار ترجیح دهند.

انتهای پیام/62004/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول