اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از میدان آزادی گزارش می‌دهد

قهرمانان کشف نشده پرش از مانع + تصاویر

روزانه ده‌ها و شاید صدها هزار نفر از شهروندان کرمانشاهی برای عبور و مرورشان از پل‌های هوایی استفاده می‌کنند، اما تعداد اندکی بدون در نظر گرفتن حقوق دیگران و سلامتی خود، با پرش‌های حیرت‌انگیز از نرده‌های خیابان رد می‌شوند.

قهرمانان کشف نشده پرش از مانع + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پل هوایی عابر پیاده در شهرها و نقاط مختلف برای امنیت جان عابران پیاده و از سویی جلوگیری از تداخل عبور و مرور افراد با وسایل نقلیه ساخته می‌شود.

میدان آزادی واقع در شهر کرمانشاه یکی از نقاط پر تردد و در واقع مرکز شهر محسوب می‌شود که به‌واسطه شلوغی و تردد زیاد دو پل هوایی عابر پیاده در این محل وجود دارد.

روزانه افراد بسیاری از این پل‌ها برای رفت و آمد از این‌سو به آن‌سوی خیابان استفاده می‌کنند و بدین ترتیب با رعایت ضوابط شهرنشینی، به حقوق رانندگان نیز احترام می‌گذارند.

مردم کرمانشاه دارای پیشینه‌ای پرافتخار و باشکوه هستند و آوازه شهرت فرهنگ و تمدنشان به تمام جهان رسیده است و بی‌شک و بدون تعارف کرمانشاهیان داعیه‌دار خصایص نیکو و رفتارهای پسندیده هستند که فرهنگ غالب اکثریت نیز بر همین مبناست.

روزانه ده‌ها و شاید صدها هزار نفر از شهروندان کرمانشاهی برای عبور و مرورشان از پل‌های هوایی استفاده می‌کنند، اما تعداد اندکی نیز پیدا می‌شوند و بدون در نظر گرفتن حقوق دیگران و سلامتی خود، با پرش‌های حیرت‌انگیز از بالای نرده‌های وسط خیابان رد می‌شوند.

سئوالی که در ذهن آدمی پیش می‌آید این است که چرا شهرداری کرمانشاه در این محل نرده‌های آهنی استفاده کرده است! چنین منظره‌ای در شان مردم فهیم و متمدن کرمانشاه نیست و این محل مرکز شهر است و هر روز مسافران بسیاری از نقطه عبور می‌کنند که ممکن است برداشت بدی نسبت به مردم کرمانشاه در ذهن میهمانان و مسافران به‌وجود بیاید.

یک استاد دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: ناهنجاری‌های رفتاری در جامعه یا از ناآگاهی است و یا به ‌دلیل تربیت غلط یاد گرفته می‌شود.

کیانوش یعقوبی ادامه داد: پل هوایی میدان آزادی صحنه رنگارنگ تفاوت‌های فردی است و براساس گزاره‌های جامعه‌شناسی نمی‌توان رفتارهای موردی را نماد رفتار مردمان یک شهر محسوب کرد.

وی با بیان اینکه در هر دقیقه افراد بسیاری از پل استفاده می‌کنند و ممکن است به‌ازای هزاران نفری که از روی پل می‌گذرند، یک نفر هم از زیر پل بگذرد.

یعقوبی چنین رفتارهایی را موجب زشت شدن چهره شهر دانست و گفت: باید در این راستا آموزش‌های لازم در سطح گسترده و به‌طور مستمر ارائه شود.

این کارشناس ارشد روانشناسی با انتقاد از شهرداری به‌خاطر به‌کار بردن نرده‌های آهنی، تاکید کرد: شهرداری می‌تواند از کاشت درختچه‌ها و بوته‌های پرتراکم در این محل استفاده کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه عبور و مرور برخی از افراد را موجب ایجاد ترافیک در این نقطه عنوان کرد و افزود: تردد افراد موجب ایستادن ماشین‌ها و ایجاد ترافیک می‌شود.

غلامرضا امیدی تصریح کرد: در محل‌هایی که امکانات و پل هوایی وجود دارد، عابران نباید از زیر پل بگذرند و در صورتی که با اتومبیلی تصادف کنند، 50 درصد مقصر شناخته می‌شوند.

یک کارشناس مسائل فرهنگی نیز در این‌باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: چنین رفتارهایی زیبنده کرمانشاه و کرمانشاهیان نیست و افرادی بروز چنین رفتاری دلایل مختلفی دارد.

حجت‌الاسلام یزدان پرونده ضعیف بودن آموزش‌های فرهنگی در جامعه، تنبلی، وجود تفکر زود به نتیجه رسیدن در فرد و کم‌رنگ بودن امر به معروف و نهی از منکر در ارتباطات اجتماعی را از دلایل رخ دادن این پدیده برشمرد.

وی با تاکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، متذکر شد: بسیاری از رفتارهای بد با توجه به این فریضه الهی قابل اصلاح است.

امید است اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمانشاه براساس وظایف خود با توجه به چنین مسائلی، گامی در راستای توسعه همه‌جانبه کرمانشاه بردارند.

انتهای پیام/2700/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول