اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد مطالعات خانواده:

مجردها در جامعه اجتماع‌ستیز و اجتماع‌گریز هستند

کارشناس ارشد مطالعات خانواده گفت: افراد مجرد در جامعه به سه دسته از افراد از جمله اجتماع‌ستیز، اجتماع‌گریز و یا اجتماع‌پذیر تبدیل می‌شوند.

مجردها در جامعه اجتماع‌ستیز و اجتماع‌گریز هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز مرضیه عزتی در پانزدهمین نشست پاسخ فرهنگی تسنیم شهر ری که در فرهنگسرای ولاء برگزار شد در ارتباط با مهارت‌های دوران مجردی بیان کرد: افراد مجرد به سه نوع افراد در جامعه که یا اجتماع‌ستیز، اجتماع‌گریز و اجتماع‌پذیر تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اصول مقدماتی در دوران مجردی ذکر کرد: از جمله اصول مقدماتی که در دوران مجردی می‌توان به آن اشاره کرد اول جایگاه انسانی در نقش هستی، دوم جایگاه ازدواج و رسیدن انسان به هدفش و سوم تفاوت لذت و خشنودی است.

عزتی در خصوص اصل اول با عنوان جایگاه انسان در نقشه هستی تصریح کرد: اگر انسان نداند که برای چه چیزی خلق شده است در راه هزار بار به زمین می‌خورد و نمی‌تواند کارهایش را به هم وصل کند و انسان باید بداند نسبت به هر چیز، که چه ارتباطی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اصل دوم بیان داشت: ازدواج تنها راه رسیدن به خدا نیست اما یک بزرگراهی است که انسان را زودتر به خدا می‌رساند.

عزتی در توضیح اصل سوم به جمله‌ای از حضرت علی (ع) اشاره کرد که فرمودند: شادی واقعی از به دست آوردن چیزی است که هرگز آن را از دست ندهد.

وی در ادامه با طرح سؤالی چگونه مجردی خود را بانشاط سپری کنیم گفت: سه مهارت برای سپری کردن مجردی شاد و بانشاط است که از جمله آن می‌توان به مهارت‌های سلامت روح، سلامت جسم و سلامت روان اشاره کرد.

عزتی با اشاره به به مهارت‌های سلامت جسم ذکر کرد: مهارت‌های سلامت جسم باید نکته‌های مختلفی از جمله تغذیه سالم، ورزش کافی، ضرورت تنفس صحیح، خواب و استراحت کافی را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: غذا و میوه مناسب باید استفاده کنیم و ورزش‌های کافی و حرکت و جنب و جوش زیاد داشته باشیم و همچنین ورزش را با حفظ فواید انجام دهیم.

عزتی با اشاره به ضرورت تنفس صحیح، خواب و استراحت کافی تأکید کرد: اگر اکسیژن نباشد مغز درست کار نمی‌کند و ما باید صحیح نفس کشیدن را یاد بگیریم، خواب و استراحت ناکافی که یکی از مشکلات جامعه ما تبدیل شده است، عده‌ای تا دیر وقت بیدار می‌مانند و روزها می‌خوابند، شب را خدا برای استراحت قرار داده است البته در نظر داشته باشیم که نباید افراد قبل از اینکه خوابشان بیاید بخوابند و این خود آسیب‌هایی دارد.

وی با توجه به مهارت‌های مربوط به سلامت روح اذعان داشت: از سلامت روح ضامن خودشناسی و هدف‌یابی، شکرگذاری و دیدن و کشف نعمت‌های عطا شده، تقویت ارتباط معنوی با خداوند، تقویت روح عبودیت در خود و رشد فکری مداوم را می‌توان نام برد.

عزتی ادامه داد: برای هر چیز باید هدفگذاری کنیم تا به خواسته‌های خود برسیم چون اگر به کودکانمان یاد دهیم که داشته‌هایشان بیشتر از نداشته‌هایشان است شکرگذاری می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر جوانان روح عبودیت را در خود تقویت کنند افسردگی آنها به حداقل می‌رسد و انسان برای رشد فکری مداوم خود باید بدانند که چگونه فکر کنند.

عزتی با اشاره به مهارت سوم گفت: احترام ویژه به پدر و مادر، انس با خانواده و دوستان، سیر و سیاحت درون شهری و برون شهری، ایجاد کسب و کاری کوچک، شادی‌های بی‌بهانه و یک استکان چای با طعم گپ دوستانه از نکته‌های لازم برای کسب مهارت سلامت روان است و باید در حضور فرزندان خود به پدر و مادر خود احترام بگذاریم تا آنها نیز احترام گذاشتن به شما را یاد بگیرند.

عزتی افزود: برای داشتن سلامت روان نیز می‌توان با تیم‌های خوب به مسافرت رفت، یک حرفه یا کار برای خود ایجاد کنیم یا استقلال مالی داشته باشیم، پول‌های خود را مدیریت کنیم چراکه استقلال مالی باعث عزت نفس می‌شود (هر شغلی را انتخاب نکنید و کسب و کار باید آبرومندانه باشد). 

وی با اشاره به شادی‌های بی‌بهانه ذکر کرد: خوب است که انسان گاهی خود را تحویل بگیرد و شادی‌هایی را برای خود به وجود بیاورد.

کارشناس ارشد مطالعات خانواده در پایان به نکته‌ای در ارتباط با سلامت روان اشاره کرد و گفت: دوستان خوب راه را برای انسان هموار می‌کند، باید با دوستان به طور احترام‌آمی رفتار کنیم.

انتهای پیام/2462/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول