اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

قرآن با عترت معنا می‌یابد

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: عده‌ای به اشتباه تصور می‌کنند که قرآن منهای عترت می‌تواند آنان را به شاهراه سعادت برساند؛ این افراد باید بدانند قرآن مفسر و مبین می‌خواهد و اهل‌بیت (ع) مفسران واقعی قرآن هستند.

قرآن با عترت معنا می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در مراسم اختتامیه مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم قم گفت: برگزاری مسابقات و برنامه‌های قرآنی در کشور از برکات انقلاب و امام راحل و از مهمترین سفارشات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است.

وی با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم (ع) در خصوص اهمیت قرآن افزود: روزی فردی از امام موسی کاظم (ع) سئوال کرد که چرا قرآن همیشه از تازگی و طراوت برخوردار است، امام در پاسخ فرمودند «خداوند قرآن را برای زمان و مردم خاصی منحصر نکرده است و قرآن در نزد هر طایفه و گروهی تازگی و طراوت دارد».

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: قرآن برای مخاطب یا گروه خاصی نازل نشده است و همه ابنای بشر را در بر می‌گیرد؛ عترت نیز در کنار قرآن همین حکم را دارند؛ پیامبر اکرم (ص) نیز در همین رابطه فرمودند که قرآن و عترت عدل یکدیگر به شمار می‌روند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه با ذکر اینکه عده‌ای در طول تاریخ به خوبی با قرآن عمل نکردند، تصریح کرد: این افراد تصور می‌کردند که قرآن منهای عترت می‌تواند آنان را به شاهراه سعادت برساند، ولی اشتباه می‌کردند چراکه قرآن مفسر و مبین می‌خواهد و اگر تنها به آن بسنده شود مثل بسیاری از افراد که در طول تاریخ به نام قرآن‌خواهی در مقابل عترت ایستادند، به سعادت نمی‌رسند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه عده‌ای سراغ قرآن و عترت رفتند ولی نه آن‌گونه که مورد انتظار بود، یادآور شد: قرآن افزون ‌بر حفظ، قرائت، تجوید و مفاهیم نیاز به عمل دارد، اگر می‌خواهیم جلسات قرآن ادامه پیدا کند باید به آن عمل کنیم.

امام جمعه قم تصریح کرد: حفظ قرآن در کنار عمل به آن و رفتار قرآنی تجلی بهتری می‌یابد؛ آیات قرآن حتی آیاتی که جریان‌‌های تاریخی را بیان می‌کنند برای امروز ما مفید فایده است و باید از این آیات در زندگی درس بگیریم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری خاطرنشان کرد: یکی از آیات قرآن درباره دنیاگرایی مردم دوران نبی‌اکرم اسلام (ص) است، پیام روشن قرآن این است که اگر دچار تردید و دودلی شدید، سراغ دنیا نروید و آخرت را فراموش کنید و نکند افراد آخرت را به دنیا فروخته و دنیا برایشان گران شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت شناخت قرآن تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در مقابل دشمنان همچنان مقاوم بوده و تهدیدات آن‌ها را خنثی کنیم باید در همه سطوح چه بین مردم و چه در بین مسئولان، فرهنگ قرآنی در تاروپود جامعه جای بگیرد و به هیچ چیز به جز فرهنگ قرآنی، بسنده نکنیم.

انتهای پیام/2258/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول