اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت تونسی:

راه‌اندازی خط مونتاژ تراکتورسازی تبریز در تونس

رئیس هیئت تونسی خواستار راه‌اندازی خط مونتاژ تراکتور در کشورش شد و گفت: با مشاهده تولیدات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران پیش‌بینی می‌کنم 30 درصد نیاز کشاورزان تونسی به تراکتور را این مجموعه بتواند تامین کند.

راه‌اندازی خط مونتاژ تراکتورسازی تبریز در تونس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رئیس هیئت تونسی صبح امروز در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اظهار کرد: با مشاهده تولیدات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران پیش‌بینی می‌کنم 30 درصد نیاز کشاورزان تونسی به تراکتور را این مجموعه بتواند تامین کند.

محمود جوعینی افزود: برنامه‌ریزی ما برای سال اول خرید 200 دستگاه از تولیدات گروه تراکتورسازان است.

وی نیاز باز داخلی کشور تابع‌اش به انواع تراکتور را 2 هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: تونس می‌تواند دروازه‌ای برای ورود به بازار اروپا برای تراکتورسازی باشد چرا که تونس فاصله نیم ساعته با اروپا و 1.5 ساعته با قلب اروپا دارد.

جوعینی از صادرات محصولات تولیدی بیش از 3 هزار و 500 شرکت در کشورش به اروپا را نیز مزیتی قابل توجه دانست و گفت: این مزیت‌ها در کنار همکاری با تراکتورسازی می‌تواند زمینه را برای حضور در قلب اروپا فراهم آورد.

این نماینده سابق مجلس تونس در عین حال تولید بیش از 90 درصدی قطعات تراکتور در مجموعه گروه صنعتی تراکتورسازی را مزیتی استثنائی عنوان کرد و گفت: کمتر تولید کننده‌ای را می‌توان یافت که تا این حد بر توان و دانش فنی خود متکی باشد و این موضوع در کنار کیفیت بالای تولیدات، تونس را برای خرید تولیدات تراکتورسازی ایران راغب‌تر می‌کند.

وی در عین حال خواستار رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه تبادلات اقتصادی دو کشور شد و حل این موانع را منوط به تعامل سازنده مقامات دو کشور فراتر از مسائل جانبی دانست.

جوعینی راه‌اندازی خط مونتاژ تراکتور در کشور مطبوعش را از دیگر خواسته خود از گروه تراکتورسازی عنوان کرد و گفت: با توجه به موقعیت سوق الجیشی تونس درخواست شد تا راه‌اندازی خط تولید تراکتور در دستور کار و اولویت برنامه‌های طرف ایرانی قرار گیرد.

تونس در حال حاضر 2 میلیون تن سالانه در بخش غلات تولید دارد که باید سطح زیر کشت 2.5 میلیون هکتاری محصولات باغی از جمله زیتون، 1 میلیون هکتاری سیفی و سبزیجات را نیز به این رقم اضافه کرد.

این کشور از 3.5 میلیون زمین چراگاهی یا جنگل نیز برخوردار است.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول