اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با فارس خبر داد

هدف‌گذاری طرح جامع حمل‌و‌نقل استان تهران تا 1410/ فعالیت 800 راهدار خصوصی و دولتی

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تأکید بر اینکه طبق طرح جامع حمل و نقل این استان تا سال 1410 هدف‌گذاری در مدل‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای مشخص شده است، از فعالیت 800 راهدار خصوصی و دولتی در جاده‌های استان در طرح زمستانی خبر داد.

هدف‌گذاری طرح جامع حمل‌و‌نقل استان تهران تا 1410/ فعالیت 800 راهدار خصوصی و دولتی

فریبرز واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه حمل و نقل تأثیر بسزایی در تولید ناخالص ملی دارد، اظهار داشت: حمل و نقل در چرخه اقتصاد موثر است و موجب رشد اقتصادی کشورها از زوایای مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایران 90 درصد حمل و نقل از طریق جاده انجام می‌شود، ادامه داد: سیستم حمل و نقل جاده‌ای، نسبت به دیگر شقوق حمل و نقل، بیشترین تعداد مسافر و کالا را جابه‌جا می‌کند.

* تهیه طرح جامع حمل و نقل استان تهران/برنامه‌ریزی تا سال 1410

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه طرح جامع حمل و نقل این استان را برای افق 1410 تهیه کرده‌ایم، توضیح داد: اجرای این طرح مزایای زیادی در برنامه‌ریزی برای رشد و توسعه حمل و نقل و ایجاد حمل و نقل مدرن دارد؛ این بدان معناست که در بخش جاده‌ای، ریلی و هوایی، برنامه‌ها تا سال 1410 هجری شمسی مشخص شده است.

واحدی اضافه کرد: در سند حمل و نقل استان تهران، مشخص شده است که در چه سالی موضوع حمل و نقل به وضعیت اشباع می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: در همین راستا از امسال برنامه‌های جاری در بحث حمل و نقل، راهداری و راهسازی، در تمامی شهرستان‌های استان‌ تهران تهیه شده ‌و تصمیم‌گیری‌ها به مرحله عملیاتی درآمده است.

* فعالیت 800 راهدار دولتی و خصوصی در جاده‌های استان تهران 

واحدی با اشاره به فعالیت 800 نفر راهدار خصوصی و دولتی در استان تهران، اضافه کرد: فردا اول دی‌ماه روز راهدار است، راهداران در تمام طول سال و بخصوص ایام تابستان در خدمت مسافران و مردم هستند تا سفر آنها ایمن انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: در استان تهران از حدود 25 روز پیش ‌طرح راهداری زمستانی آغاز شد که تا 25 اسفند ماه ادامه دارد و پس از آن بلافاصله طرح نوروزی آغاز می‌شود.

واحدی بیان کرد: بیش از 20 درصد حمل و نقل بار و مسافر کشور از طریق جاده‌‌های این استان انجام می‌شود، بنابراین باید توجه خاصی به محورهای جاده‌ای این استان شود.

وی افزود: محورهایی نظیر هراز، دماوند، فیروز‌کوه، سواد‌کوه و دیگر راه‌های این استان نظیر لواسان و شمیرانات باید همیشه باز باشد تا هموطنان سفرهای ایمنی داشته باشند.

واحدی با بیان اینکه ذخیره‌سازی شن و نمک به بهترین وجه انجام شده است، گفت: با تجهیزات موجود و آمادگی راهداران، در این ایام مشکلی برای تردد نخواهیم داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران یادآور شد: تمامی ارگان‌های دست‌اندر‌کار جاده شامل اورژانس، هلال احمر، امداد و نجات و پلیس راه و راهداران برای فراهم‌سازی زمینه‌های سفر ایمن تلاش کردند.

* فعالیت 97 هزار نفر نیرو با 26 هزار دستگاه موتور و خودرو در جاده‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: امسال در کل کشور 97 هزار نفر از ارگان‌های مختلف دست‌اندرکار جاده نظیر پلیس راه، راهور، راهداران، اورژانس، هلال احمر و سایر تیم‌های امدادی و خدماتی با 26 هزار دستگاه خودرو و موتور‌سیکلت در خدمت مسافران زمستانی هستند.

* دست‌یابی ایمنی پایدار در کاهش سوانح رانندگی

واحدی با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی در 8 ماه اخیر در جاده‌های استان تهران، ادامه داد: در راستای کاهش سوانح رانندگی به ایمنی پایدار دست یافته‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: در این 8 ماه ‌شاهد کاهش 22 درصدی سوانح رانندگی بودیم که امیدواریم تا اسفند‌ماه امسال این رقم به 23 درصد افزایش یابد.

* تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی 50 درصد و بالاتر

واحدی درباره اجرای پروژه‌های نیمه‌ تمام بخش حمل و نقل استان تهران، توضیح داد: اعتبارات سال 91 و 92 به موقع تخصیص نیافت و همین مورد موجب تأخیر اجرای برخی پروژه‌ها شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: همین امر موجب شد بخشی از پروژه‌های حمل و نقلی این اداره کل ‌تعطیل شود اما به تمامی واحد‌ها ابلاغ کردیم که پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی ‌50 درصد را تکمیل کنند.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول