اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تعیین سطح مهارت انجام شد

صدور 21700 پروانه مهارت ویژه کارگران ساختمانی در سمنان

در راستای شناسایی، تعیین سطح مهارت و زیرپوشش بیمه قرار گرفتن نیروی کار شاغل در صنعت ساختمان بیش از 21 هزار و 700 فقره پروانه مهارت ویژه کارگران ساختمانی استان، توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای این استان صادر شد.

صدور 21700 پروانه مهارت ویژه کارگران ساختمانی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان امروز با اعلام این خبر گفت: به منظور بهبود کیفیت ساخت و ساز ساختمان و در اجرای آیین‎نامه صدور پروانه مهارت فنی برای کارگران ماهر ساختمان موضوع تصویب‎نامه هیئت وزیران و بر اساس تفاهم‎نامه سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور و وزارت مسکن و شهرسازی؛ بالغ بر 21 هزار و 700 فقره پروانه مهارت از نیمه دوم سال 87 تاکنون توسط این اداره کل صادر شده است.

ابراهیم محمودی، فراهم ‎آوردن زمینه لازم جهت اجرای قانون منع به کارگیری نیروی کار فاقد پروانه فنی در مشاغل مشمول طرح موضوع ماده چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را از اهداف کلی اجرای این طرح برشمرد و اظهار داشت: در ابتدای اجرای این طرح کارجویان فاقد مهارت که تمایل به کار در بخش صنعت ساختمان را داشتند و نیز کارگرانی که در مرحله تعیین سطح موفق به اخذ پروانه مهارت نشده بودند، زیرپوشش آموزش‎های مهارتی مورد نیاز در این صنعت قرار می‎گرفتند لیکن در حال حاضر این اداره کل تنها به صدور پروانه مهارت از طریق برگزاری آزمون برای کارگران ماهر در این بخش می‎پردازد.

وی میزان شرکت‎کنندگان در آزمون را از ابتدای اجرای طرح تاکنون 27 هزار و 750 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 21 هزار و 706 نفر موفق به اخذ پروانه مهارت شده‎اند که در صورت تمایل می‎توانستند با مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی، زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان همچنین تصریح کرد: از ابتدای سال 92 تاکنون نیز تعداد شش هزار و 351 نفر در آزمون صنعت ساختمان شرکت کرده‎اند که از این تعداد سه هزار و 873 نفر موفق به اخذ پروانه مهارت شده‎اند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: آزمون صنعت ساختمان در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می‎شود که افراد بی‎سواد تنها در آزمون عملی شرکت می‎کنند.

شایان ذکر است؛ مشاغل آرماتوربند، بتن‎ساز و بتن‎ریز، قالب‎بند و کفراژ بند، جوشکار اسکلت فلزی، بنای سفت‎کار، تأسیسات مکانیکی ساختمان، لوله‎کشی و نصاب وسایل بهداشتی، عایق‎کار رطوبتی و آسفالت‎کار ابنیه، کارگر نگهداری بتن، کارگر نقشه‎بردار، گچ کار، سنگ‎کار، کاشی کار، درب و پنجره‎ساز فلزی، تأسیسات برقی ساختمان از مشاغل مشمول این طرح به شمار می‎آیند و علاقه‎مندان می‎توانند با مراجعه به مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای برادران محل سکونت خود و اطلاع از برنامه زمانی اجرای آزمون از طریق سامانه www.advari.irantvto.ir نسبت به ثبت‎نام در این آزمون‎ها اقدام کنند.

انتهای پیام/2249/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول