اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت عالی نظارت در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

دولت برای رفع مشکلات کشور چشم امید به رفع تحریم‌ها دوخته است

رئیس هیئت عالی نظارت در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دولت برای رفع مشکلات کشور چشم امید به رفع تحریم‌ها دوخته و این خطر بزرگی برای کشور است.

دولت برای رفع مشکلات کشور چشم امید به رفع تحریم‌ها دوخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جهانبخش سلمانیان صبح امروز در نشست خبری دفاتر شمال‌غرب جامعه اسلامی دانشجویان با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد دولت در ماه‌های اخیر اظهار کرد: نگاه دولت فعلی با توجه به آنچه تاکنون نشان داده، نگاه معطوف به بیرون است و برای رفع مشکلات کشور چشم امید به رفع تحریم‌ها دوخته است.

وی اظهار داشت: دیپلماسی فعال و تعامل خوب است اما اگر هدف باشد خوب نیست، برای رسیدن به هدف باید معطوف به قابلیت‌های درونی کشور باشیم.

سلمانیان با اشاره به پیشینه شکل‌گیری اتحادیه جامعه اسلامی اظهار داشت: تاکنون این اتحادیه با اتخاذ مواضع ولایی و عقلانی به عنوان بزرگ‌ترین تشکل دانشجویی ولایتمدار در سطح کشور توانسته نقش اساسی را ایفا کند.

*پرورش نیروهای توانمند برای تحقق اسلام ناب

وی در ادامه پرورش نیروهای توانمند در راستای تحقق اسلام ناب محمدی را از اهداف این تشکل عنوان و تصریح کرد: اگر کل پیکره نظام را به عنوان یک سیستم تلقی کنیم که هر جزیی از آن وظیفه خاص خود را دارد، جامعه اسلامی دانشجویان نیز جزیی از این سیستم است که در راستای هدف غایی نظام یعنی زمینه‌سازی برای ظهور را در برنامه‌های خود دارد.

*سیاست‌زدایی از دانشگاه یعنی رباط پروری

رئیس هیئت عالی نظارت بر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه جامعه اسلامی دانشجویان توانسته در زمینه پرورش دانشجویان توانمند گام‌های بزرگی را بردارد، تاکید کرد: دانشجو باید سیاسی باشد و سیاسی نبودن دانشجو باعث بی‌معنی شدن واژه دانشجو می‌شود.

وی افزود: کسانی‌که سیاسی بودن را از دانشجو جدا می‌کنند معتقد به رباط پروری هستند.

سلمانیان بیان داشت: دفاتر شمال غرب کشور از همه لحاظ قوی‌تر از سال‌های قبل شده‌اند و این انسجام نشان دهنده این است که می‌توانند در بسیاری از موضوعات فرهنگی و سیاسی منطقه با عقلانیت ورود پیدا کنند، همچنان که در گذشته نیز این چنین بوده و ثابت شده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی بین دفاتر خاطر نشان کرد: وجود چنین نشست‌هایی باید تداوم داشته باشد تا روز به روز شاهد همگرایی در اندیشه و افکار باشیم.

سلمانیان در رابطه با روند کلی اتحادی جامعه اسلامی دانشجویان گفت: یکی از شاخصه‌های تشکیل دفاتر، استقلال در تصمیم‌گیری و ارائه دیدگاه است، هیچ‌گونه دیدگاهی از مرکز اتحادیه به دفاتر تزریق نمی‌شود بلکه چارچوبی مشخص شده که دوستان در این چارچوب آزادند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه گفت: فعالیت‌های دانشجویی به لحاظ کمی در هشت سال گذشته دچار رکود شد در حالیکه به لحاظ عقلانی تقویت شده بود.

وی با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با فساد همچنین ترویج عدالتخواهی بیان کرد: اتحادیه جامعه اسلامی با توجه به اینکه دانشجویان ایشان را دیده‌بان بصیر نظام می‌دانند مطالبه عدالت و عدالتخواهی جزو اولویت‌های آرمانی است.

سلمانیان با اشاره به دیدار اخیر سران سه قوه گفت: آنگونه که انتظار می‌رفت مطالبت این دیدار محقق نشد.

وی با اشاره به طرح موضوع انحلال مجلس توسط برخی افراد گفت: کسانی که در دولت قبل از مجلس حمایت می‌کردند، حال که فضا را به نفع خود دیده‌اند علیه مجلس شعار می‌دهند، متلک‌پرانی و عبارت‌سازی کار کسانی است که قبولشان نداریم.

رئیس هیئت عالی نظارت در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه ما باید تمام فعالیت‌های خود را با روح عدالتخواهانه ادامه بدهیم، تاکید کرد: در نگاه ما به دولت تدبیر و امید باید جانب عدالت مراعات شود و شیوه‌هایی همچون نقد منصفانه و دلسوزانه به کار برده شود.

وی با اشاره به عملکرد دولت در ماه‌های گذشته گفت: نگاه دولت فعلی با توجه به آنچه تاکنون نشان داده، نگاه معطوف به بیرون است و برای رفع مشکلات کشور چشم امید به رفع تحریم‌ها دوخته، در حالیکه در این میان نگاه معطوف به درون از یاد رفته و این خطر بزرگی برای کشور است

سلمانیان در ادامه با بیان اینکه وظیفه داریم حفره‌ها را پیدا و مشکلات را مطرح کنیم، تصریح کرد: دیپلماسی فعال و تعامل خوب است اما اگر هدف باشد خوب نیست، باید برای رسیدن به هدف معطوف به قابلیت‌های درونی کشور باشیم.

*در خصوص فیس‌بوک استفتاء رهبری راهگشای مسیر است

رئیس هیئت عالی نظارت در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پاسخ به پرسش خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه موضع اتحادیه در رابطه با فیلترینگ و یا رفع فیلتر شبکه مجازی فیس‌بوک که در حال حاضر به مسئله روز در بین مردم بدل شده چیست، گفت: در این خصوص و با وجود استفتاء از رهبری، پرداختن به این مسئله موضوعیت خاصی ندارد.

انتهای پیام/60002/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول