اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کلانشهر قم مطرح کرد

اهتمام جدی شهرداری قم به توسعه حمل و نقل عمومی و فرهنگسازی

شهردار کلانشهر قم گفت: برای سال 93 فرهنگ‌سازی و گسترش حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار دهیم و ایمن‌سازی مسیر پیاده رو و دوچرخه‌سواری مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

اهتمام جدی شهرداری قم به توسعه حمل و نقل عمومی و فرهنگسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در حاشیه همایش دوچرخه سواری عمومی و افتتاح رسمی خانه‌های دوچرخه در قم با تبریک هفته حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: در مجموعه مدیریت شهری هر روز هفته حمل و نقل به یک موضوع اختصاص یافته است و امروز نیز به برگزاری همایش دوچرخه سواری اختصاص یافت.

وی افزود: سازمان فرهنگی و ورزشی و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اهداف و رسالت برنامه ریزی برای توسعه حمل و نقل عمومی اعم از پیاده و دوچرخه سوار را دنبال کرده و باید تلاش کنیم با توسعه هرچه بیشتر حمل و نقل عمومی و ارائه خدمات از سوی تاکسی‌، اتوبوس، ون و در آینده منوریل و مترو این فرهنگ را تقویت کنیم.

شهردار کلانشهر قم با اشاره به تعداد خودروهایی که هر روز به شبکه ترافیکی اضافه می‌شود بیان کرد: تحقیقات محققان عرصه شبکه معابر نشان داده است که هرچه خیابان‌ها را تعریض کرده و شبکه معابر را گسترش دهیم اگر قرار باشد مردم با خودروهای شخصی در شهر تردد کنند پاسخگوی نیاز مردم نخواهیم بود.

دلبری بیان کرد: باید به سمت توسعه شبکه حمل و نقل عمومی رفته و انگیزه برای استفاده از خودروهای شخصی را کم کنیم. در کشورهای مختلف دنیا به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که بیشترین مسیر به عابر پیاده، دوچرخه و حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است و وقتی سرنشینان خودروهای شخصی مشاهده می‌کنند در صورت استفاده از حمل و نقل عمومی با سهولت و سرعت بیشتری به مقصد می‌رسند این مسئله موجب می‌شود که انگیزه برای استفاده از حمل و نقل عمومی بیشتر شود.

وی گفت: متاسفانه یک لاین خیابان‌های ما به پارکینگ و باقی مسیر به حمل و نقل شخصی اختصاص یافته و مسیری ویژه حمل و نقل عمومی نداریم؛ باید مجموعه مدیریت شهری برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد و از سوی دیگر مردم نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند تا بتوانیم در عرصه مدیریت ترافیک به وضعیت مطلوبی دست یابیم.

شهردار کلانشهر قم بیان کرد: برای سال 93 فرهنگ سازی و گسترش حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار دهیم و ایمن سازی مسیر پیاده رو و دوچرخه سواری مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت و امیدواریم که مسئولان نیز برای مسیرهای کوتاه و ایام فراغت با دوچرخه و یا وسائل حمل و نقل عمومی در شهر تردد کنند.

انتهای پیام/2258/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول