اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بوشهر تقدیر کرد

خودداری روحانیون مسیحی از برپایی جشن‌های کریسمس همزمان با ایام اربعین

امام جمعه موقت بوشهر گفت: روحانیون مسیحی به لحاظ مصادف شدن جشن کریسمس و ایام اربعین از برپایی جشن‌ها خودداری کردند که این جای تقدیر دارد.

خودداری روحانیون مسیحی از برپایی جشن‌های کریسمس همزمان با ایام اربعین

به گزارش خبرگزار فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های این هفته بوشهر با تبریک سالگرد ولادت حضرت مسیح اظهار داشت: عدم برگزاری جشن‌های کریسمس به دلیل همزمانی با ایام اربعین حسینی نشان از توجه مسیحیان نسبت به مسلمانان است.

وی کشتار مردم بی‌گناه در کربلا را محکوم کرد و گفت: این جنایت‌ها به دست وهابیون و سلفی‌ها انجام می‌شود و این فرقه‌ها که برای تفرقه و ایجاد اختلاف بین مسلمانان تاسیس شده‌اند از کاخ سفید هدایت می‌شوند.

دشتی با تسلیت ایام حسینی تاکید کرد: حرکت‌های عزاداری باید منسجم باشد و این امر نشان از این دارد که عزاداران باید با اتحاد و انسجام ادامه دهنده راه عاشورا باشند.

وی بر الگوبرداری از نهضت عاشورا تاکید کرد و گفت: باید از آموزه‌های عاشورا بهره بگیریم و از این آموزه‌ها در زندگی روزمره استفاده کنیم.

امام جمعه موقت بوشهر یادآور شد: قیام عاشورا در تاریخ ثبت شده و هیچ‌گاه از یادها نمی‌رود بنابراین شیعیان وظیفه دارند نسبت به تبیین آموزه‌های عاشورا اقدام کنند.

انتهای پیام/66006/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول